Avatar billede nightowl24 Nybegynder
19. maj 2004 - 10:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Skriv til C5 database fra ASP fejler

Hejsa

Det er lykkedes mig at læse data ud fra c5 gennem et asp script.

Men prøver jeg at skrive til c5 databasen får jeg en timeout.

Min kode:

<%
Dim Conn
Dim rs
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.ConnectionTimeout = 30
Conn.Open "dsn=C5NATDSN"
StrSql = "UPDATE debkart SET Telefon='66666666' WHERE Konto='123'"
Conn.Execute(StrSql)

Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

Nogen der har et forslag til hvor fejlen kan ligge?

/Nightowl
Avatar billede holgergluesing Nybegynder
19. maj 2004 - 11:15 #1
Strøtanker ...

Må jeg spørge om du er sikker på at du har en RW-Odbc-kode?

Hvor mange 1000-sinde debitorer er der registreret?

Hvis, er det IKKE uvæsentligt at DebKart.Konto - i standard C5 - er defineret som S10 RIGHT hvorfor Where-clausen skal angives som '      123'
Avatar billede nightowl24 Nybegynder
19. maj 2004 - 11:22 #2
Ved ikke om jeg har en RW-Odbc-kode, hvor ser man det...kender intet til c5, er bare sat på denne opgave fordi jeg kender til asp.

Det er gået op for mig at der rent faktisk skrives til databasen, men jeg får stadig en timeout.

Skal det sidste du nævner forstås på den måde at der skal 6 tomme felter foran 123?
Avatar billede holgergluesing Nybegynder
19. maj 2004 - 11:33 #3
Når opdateringen slår igennem ... tyder det meget på at du HAR en RW-Odbc-driver. For at være (mere) helt sikker kunne du jo lige prøve at gennemføre en telefonnummer-rettelse gennem EXCEL.

Mht. det sidste ... bliver jeg jo i tvivl når det er din oplevelse at opdateringen lykkedes. Men JA! Det er min erfaring at man foran dit her 3-cifrede kontonummer skal angive 7 blanke.

...
Må jeg spørge igen?
Hvor mange debitorer er registreret i databasen?
Ligger den konkrete C5Data.xxx-fil på et 'fjernt' netværksdrev - eller lokalt på din maskine?
Avatar billede nightowl24 Nybegynder
19. maj 2004 - 11:38 #4
Der er 70 debitorer i databasen og den ligger lokalt
Avatar billede nightowl24 Nybegynder
19. maj 2004 - 11:50 #5
Jeg får denne fejl:

404 Not Found - The requested item could not be located. (12028)
Internet Security and Acceleration Server

Så det er muligvis en fejl på vores isa-server
Avatar billede holgergluesing Nybegynder
19. maj 2004 - 11:59 #6
Er dette en ny slags fejlmeddelelse .... eller den du fra starten omtaler som 'Timeout'?
Avatar billede nightowl24 Nybegynder
19. maj 2004 - 12:14 #7
Det var en fejl jeg fik da jeg forsøgte at få fat i en asp side, der kun indeholder en linie med noget tekst, som jeg kørte umiddelbart efter den asp side, der skriver til databasen.

Har fundet ud af at det ikke er isa-serveren der er noget galt med. Det må være noget med at der ikke bliver sendt et signal fra c5 databasen om at den er blevet opdateret. Kan det mon skyldes en fejl i odbc-driveren?
Avatar billede holgergluesing Nybegynder
19. maj 2004 - 12:23 #8
Jeg er stået af mht. hvad, hvornår og hvordan ... og OM det ene overhovedet har noget med det andet at gøre. Venligst reformuler aktuel status og spørgsmål. Tak
Avatar billede nightowl24 Nybegynder
19. maj 2004 - 12:29 #9
Forstår dig godt :)

1. Forsøger jeg at hente noget fra c5 databasen får jeg ingen fejl.
2. Forsøger jeg at skrive til databasen kører scriptet i en evighed, men der skrives til databasen.

Så simpelt er det.
Avatar billede holgergluesing Nybegynder
19. maj 2004 - 12:31 #10
... og det selvom du har plasket 7 blanke foran kundenummeret?
Avatar billede nightowl24 Nybegynder
19. maj 2004 - 12:36 #11
Ahh, tjekkede lige om det nu var 7 felter i det kode jeg pastede fra dit tidligere indlæg...der var kun 6, det lader til at virke nu, men det er stadig underligt at det kan få scriptet til at hænge, når opdateringen lykkedes selvom der ikke er 7 felter foran.

Men så langt så godt. Takker!