Avatar billede plexx Nybegynder
18. maj 2004 - 14:31 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Min kode hænger!

Hey eksperter.
Nu har jeg de sidste par dage arbejdet med at programmere en hjemmeside i asp, jeg har dog det problem at flere gange når jeg opdatere siderne så fryser de nærmest. Jeg kontaktede så web udbyderene og de skrev følgende: "Din applikation er nu genstartet, da denne var crashet. Dette kan blandt andet ske hvis der er noget kode der hænger."

Hvad kan dette generelt skyldes?
Avatar billede and_ Nybegynder
18. maj 2004 - 14:39 #1
du har en uendelig løkke?
Avatar billede and_ Nybegynder
18. maj 2004 - 14:40 #2
vi kan ikke rigtig hjælpe dig, hvis vi ikke kan se den kodestump som fejler....
Avatar billede plexx Nybegynder
18. maj 2004 - 14:40 #3
nej det har jeg ikke. Men jeg bruger Access hvis det kan har noget med det at gøre?
Avatar billede plexx Nybegynder
18. maj 2004 - 14:41 #4
Det er flere forskellig sider/koder der får web servicen til at crashe..
Avatar billede mikkel_strack Nybegynder
18. maj 2004 - 14:42 #5
Jeg kunne forestille mig det er pga. af nogle uendelige loops eller tilsvaredende..
Bruegr du for- og whileløkker, så vær sikker på de blir afsluttet..

Mikkel
Avatar billede and_ Nybegynder
18. maj 2004 - 14:43 #6
du kan jo også have en databaseløkke der ikke bliver afsluttet korrekt...
Avatar billede plexx Nybegynder
18. maj 2004 - 14:44 #7
Her er en af siderne som har fået web servicen til at gå "kold":
<%
if request.querystring("tilfoej") = "Ok" then
    %>
    <!--#include file="aabendatabaseforbindelse.asp"-->
    <%
    Set rs_tilfoejarrangementtilkalender = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
    SQLstring = "SELECT * FROM kalender"
    rs_tilfoejarrangementtilkalender.Open SQLstring, db_fjordnet, adOpenKeyset, adLockOptimistic
    rs_tilfoejarrangementtilkalender.addNew
    rs_tilfoejarrangementtilkalender("arrangement") = Server.HTMLEncode(request.querystring("navnpaaarrangement"))
    rs_tilfoejarrangementtilkalender("dato") = request.querystring("dato")
    rs_tilfoejarrangementtilkalender("tid") = request.querystring("tid")
    rs_tilfoejarrangementtilkalender("prismedlem") = request.querystring("prismedlemmer")
    rs_tilfoejarrangementtilkalender("pris") = request.querystring("prisandre")
    rs_tilfoejarrangementtilkalender("mereinfo") = Server.HTMLEncode(request.querystring("information"))
    rs_tilfoejarrangementtilkalender("kategoriid") = 0

    if request.querystring("mulighedfortilmelding") = "ON" then

        rs_tilfoejarrangementtilkalender("tilmelding") = 1

        if request.querystring("tilmeldingsenest") = "" then
            rs_tilfoejarrangementtilkalender("tilmeldingsenest") = request.querystring("dato")
        else
            rs_tilfoejarrangementtilkalender("tilmeldingsenest") = request.querystring("tilmeldingsenest")
        end if

        if request.querystring("tilmeldingermaks") = "" then
            rs_tilfoejarrangementtilkalender("tilmeldingermaks") = 0
        else
            rs_tilfoejarrangementtilkalender("tilmeldingermaks") = cint(request.querystring("tilmeldingermaks"))
        end if

    else
        rs_tilfoejarrangementtilkalender("tilmelding") = 0
    end if

    rs_tilfoejarrangementtilkalender.Update
    rs_tilfoejarrangementtilkalender.close
    set rs_tilfoejarrangementtilkalender = Nothing
    %>
    <!--#include file="lukdatabaseforbindelse.asp"-->
    <%
end if
%>
<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-2">
<title>Tilf&amp;oslashj arrangement til kalender</title>
</head>

<body>

<%
if request.querystring("tilfoej") <> "Ok" then
    %>
    <table border="0" id="table1" cellspacing="0" cellpadding="0">
    <form method="POST" action="?side=tilfoejarrangementtilkalender">
    <tr>
    <td valign="top"><p>Navn p&aring; arrangement</td>
    <td><input type="text" name="navnpaaarrangement" size="20"><br>
&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr>
    <td valign="top"><p>Dato</td>
    <td><input type="text" name="dato" size="20"><br>
    <p>Format: &quot;dag-m&aring;ned-&aring;r&quot;<br>
    <p>Eks.: &quot;20-05-04&quot;<br>
&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr>
    <td valign="top"><p>Tid</td>
    <td><input type="text" name="tid" size="20"><br>
    <p>Format: &quot;time:minut:sekund&quot;<br>
    <p>Eks.: &quot;12:15:00&quot;<br>
&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr>
    <td valign="top"><p>Pris medlemmer</td>
    <td><input type="text" name="prismedlemmer" size="20"><br>
    <p>Rent tal, ikke medtag: &quot;kr.&quot;<br>
&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr>
    <td valign="top"><p>Pris andre</td>
    <td><input type="text" name="prisandre" size="20"><br>
    <p>Rent tal, ikke medtag: &quot;kr.&quot;<br>
&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr>
    <td valign="top"><p>Kategori</td>
    <td><select size="1" name="kategori"></select><br>
&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr>
    <td valign="top"><p>Information</td>
    <td><textarea rows="4" name="information" cols="30"></textarea><br>
&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr>
    <td valign="top"><p>Mulighed for tilmelding</td>
    <td><input type="checkbox" name="mulighedfortilmelding" value="ON"><br>
&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr>
    <td valign="top"><p>Maks. antal tilmeldinger</td>
    <td><input type="text" name="tilmeldingermaks" size="20"><br>
    <p>Udfyldes kun hvis &quot;Mulighed for tilmelding&quot; er valgt<br>
&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr>
    <td valign="top"><p>Tilmelding senest</td>
    <td><input type="text" name="tilmeldingsenest" size="20"><br>
    <p>Format: &quot;dag-m&aring;ned-&aring;r&quot;<br>
    <p>Eks.: &quot;20-05-04&quot;<br>
    <p>Udfyldes kun hvis &quot;Mulighed for tilmelding&quot; er valgt
    </td>
    </tr>
    <tr>
    <td valign="top"><p>Tilf&oslash;j</td>
    <td><input type="submit" value="Ok" name="tilfoej"></td>
    </tr>
    </form>
    </table>
    <%
else
    %>
    <p>Arrangementet er nu tilf&oslash;jet til kalenderen.
    <%
end if
%>
</body>

</html>
Avatar billede and_ Nybegynder
18. maj 2004 - 14:52 #8
Hvad indeholder denne....?

    %>
    <!--#include file="lukdatabaseforbindelse.asp"-->
    <%

---------------------------------------------------------

Vi skal vist have lært dig at strukurerer din kode på en mere overskuelig/perfomance måde....
Avatar billede plexx Nybegynder
18. maj 2004 - 15:00 #9
<!--#include file="lukdatabaseforbindelse.asp"-->
<%
db_fjordnet.close
set db_fjordnet = Nothing
%>

<!--#include file="aabendatabaseforbindelse.asp"-->
<%
Set db_fjordnet = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
db_fjordnet.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=d:\###\###\db\plexx\fjordnet\database.mdb"
adOpenKeyset = 1
adLockOptimistic = 3
%>
Avatar billede and_ Nybegynder
18. maj 2004 - 15:07 #10
jeg kan lige umiddelbart ikke lige se mig ud af det.... Det er sgu meget rod...

Hvilken udbyder bruger?
Avatar billede plexx Nybegynder
18. maj 2004 - 15:10 #11
azero.dk
Avatar billede and_ Nybegynder
18. maj 2004 - 15:12 #12
Så er det vist bedre at vi rydder op i din kode og fjerner alt det unødvendige....
kontakt mig på msn: sebastian_uno_trets#Snabela#hotmail#dot#com

så kigger vi lige på det ;)
Avatar billede and_ Nybegynder
18. maj 2004 - 16:17 #13
Til dem som nu finder dette spg. på et andet tidspunkt er her koden:

    'Vi henter lige hele formen
    arrangementnavn = Server.HTMLEncode(request.form("navnpaaarrangement"))
    kalenderdato = request.form("dato")
    tidpaadagen = request.form("tid")
    prisformedlem = request.form("prismedlemmer")
    generelpris = request.form("prisandre")
    yderligereinfo = Server.HTMLEncode(request.form("information"))
    katID = 0

    if request.form("mulighedfortilmelding") = "on" then
        tilmeldingSwitch = 1
        if request.form("tilmeldingsenest") = "" then
            tilmeldesSenest = kalenderdato
        else
            tilmeldesSenest = request.form("tilmeldingsenest")
        end if
        if request.form("tilmeldingermaks") = "" then
            tilmeldesMax = 0
        else
            tilmeldesMax = cint(request.form("tilmeldingermaks"))
        end if
    else
        tilmeldingSwitch = 0
        tilmeldesMax = 0
        tilmeldesSenest = kalenderdato
    end if

    'Inkluderer database-forbindelsen
    %><!--#include file="basecon.asp"--><%

    'sætter lige en sql-streng sammen
    sql = "insert into kalender (arrangement, dato, tid, prismedlem, pris, mereinfo,"
    sql = sql & " kategoriid, tilmelding, tilmeldingsenest, tilmeldingermaks) values"
    sql = sql & " ('" & arrangementnavn & "', '" & kalenderdato & "',"
    sql = sql & " '" & tidpaadagen & "', '" & prisformedlem & "', '" & generelpris & "',"
    sql = sql & " '" & yderligereinfo & "', '" & katID & "', '" & tilmeldingSwitch & "',"
    sql = sql & " '" & tilmeldesSenest & "', '" & tilmeldesMax & "')"

    'Kører sql og lukkser
    adgang.execute(sql)
    adgang.close
    set adgang = Nothing

    response.write "<p>Arrangementet er nu tilf&oslash;jet til kalenderen.</p>"
Avatar billede and_ Nybegynder
25. august 2004 - 17:04 #14
hva så? skal vi lukke?
Avatar billede and_ Nybegynder
19. januar 2005 - 10:54 #15
så må det da være lukketid...!
Avatar billede plexx Nybegynder
03. februar 2005 - 17:19 #16
Fik det aldrig til at køre ordentlig, siden blev heller aldrig lavet færdig.