Avatar billede monic Nybegynder
18. maj 2004 - 11:35 Der er 5 kommentarer

Web-mail - hvor er det henne og hvordan tilgås det hjemmefra?

Jeg ved at Exchange server 2003 har mulighed for web-mail, men hvordan sættes det op til at brugerne kan tjekke deres arbejdsmail hjemmefra via denne funktion?
Avatar billede Chewie Novice
18. maj 2004 - 12:16 #1
prøv at skrive ip adressen efterfulgt af /exchange

eks. xx.xxx.xxx.xxx/exchange

det er ikke sikker du kan dette hvis du sidder bag serveren så må vente med at teste til du ikke sidder bag den
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
18. maj 2004 - 12:45 #2
webmail-delen i Exchange skal være aktiveret - de fleste ville nok overveje at bruge SSL eller lign. til dette - ellers åbner du en kanon adgang til folk der gerne vil ind og hacke o.l.
Avatar billede monic Nybegynder
18. maj 2004 - 13:05 #3
ng_tnt: Hvad er SSL?
Har det betydning at Exchange serveren kun har et Internt IP nummer?
Vores ADSL forbindelse har selvfølgelig et eksternt Ip nummer?
Avatar billede honne Praktikant
18. maj 2004 - 15:01 #4
Avatar billede clausm Nybegynder
25. maj 2004 - 08:41 #5
Hvis OWA IISen sidder på en intern adresse, skal du sikre at du kan "se" serveren via ADSL forbindelsen (enten via navne-opslag eller direkte IP) Dette kræver nok noget statisk routing eller NAT i din Firewall. Husk at din firewall (jeg formoder at du har en) skal være åben på port 443 for at SSL trafik kan komme igennem til OWA serveren.
Alternativt kan du opsætte en Frontend OWA server på en public adresse på din DMZ, men dette setup koster jo lidt knaster til hardware, licenser mm.