Avatar billede cvsac Nybegynder
14. februar 2001 - 16:42 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

problem med dato

jeg har det her problem med dato som jeg nu har forsøgt at få til at virke odenligt i 4 dage :( da jeg ikke kan se noget galt med min kode skriver jeg så det hele her :)

her er tilmeld.php som er selve formem osv.

<?php
if ($id == \'sikkerhed\') {
print (\"<html>\");
print (\"<BODY BGCOLOR=BLACK text=white LINK=silver VLINK=silver ALINK=silver>\");
print (\"<form action=tilmeld.php?user=$user&id=tilmeld method=GET>\");
print (\"<center>\");
print (\"<input type=hidden name=id value=tilmeld> \");
print (\"<input type=hidden name=user value=$user>\");
mysql_connect(\"localhost\",\"root\",\"*****\") or die(\"CONNECT error\");
mysql_select_db(\"easyfrag\");
$sql = mysql_query(\"SELECT * FROM Members where Nick=\'$user\'\")or die(\"SELECT error\");
while($row = mysql_fetch_array($sql)) {
print (\"Er du sikker på du vil tilmelde \");
echo $row[Nick];
print (\" til EF6 ?\");
echo (\"<input type=hidden name=NICK value=$row[Nick]>\");
echo (\"<input type=hidden name=EMAIL value=$row[Email]>\");
echo (\"<input type=hidden name=NAVN value=\\\"$row[Navn]\\\">\");
echo (\"<input type=hidden name=ADRESSE value=\\\"$row[Adresse]\\\">\");
echo (\"<input type=hidden name=POSTNUMMER value=$row[Postnummer]>\");
echo (\"<input type=hidden name=BYNAVN value=$row[Bynavn]>\");
echo (\"<input type=hidden name=TELEFON value=$row[Telefon]>\");
echo (\"<input type=hidden name=EMAIL value=$row[Email]>\");
echo (\"<input type=hidden name=RYGER value=$row[Ryger]>\");
echo (\"<input type=hidden name=NETKORT value=$row[Netkort]>\");
print (\"<p>\");
$dato = time();
}
mysql_close();
$dato = time();
print (\"<input type=hidden name=tid value=$dato;>\");
print (\"<input type=submit value=JA>\");
print (\"</center>\");
print (\"</form>\");
print (\"</body>\");
print (\"</html>\");
}
if ($id == \'tilmeld\') {
include(\"db_ind.inc\");
      $tjek = mysql_query(\"SELECT * FROM Tilmeldte WHERE Nick = \'$user\'\");
      if (mysql_num_rows($tjek))
        {
          echo \"<font color=\\\"red\\\">Du er allerede tilmeldt</font>\";
          exit();
        }
      else
        {
print (\"<html>\");
print (\"<head>\");
print (\"</head>\");
$DATO = time();
print (\"<BODY BGCOLOR=BLACK text=white LINK=silver VLINK=silver ALINK=silver>\");
require(\"db_ind.inc\");
mysql_query (\"INSERT INTO Tilmeldte (Dato, Email, Nick, Navn, Adresse, Bynavn, Postnummer, Ryger, Netkort, Telefon) VALUES (\'$DATO\', \'$EMAIL\', \'$NICK\', \'$NAVN\', \'$ADRESSE\', \'$BYNAVN\', \'$POSTNUMMER\', \'$RYGER\', \'$NETKORT\', \'$TELEFON\')            \");
mysql_close();
print (\"<center>\");
print (\"<font size=7 color=lime><br>\");
print (\"SUNE SIGER: <br>\");
print (\"Tak for din tilmelding\");
print (\"</font>\");
print (\"<br><br><br><br><br><a href=tilmeldte?user=$user&id=tilmeldte>Gå til listen med Tilmeldte</a>\");
print (\"</body>\");
print (\"</html>\");
}
?>

og her er så selve listen som er trukket ud fra mysql databasen (det er i den her del jeg tror fejlen skal findes)

<?php

if ($id == \'tilmeldte\') {

mysql_connect(\"localhost\",\"root\",\"***\") or die(\"CONNECT ERROR\");
mysql_select_db(\"easyfrag\");
$sql = mysql_query(\"SELECT ID, Nick, Navn, icq, Email FROM Tilmeldte ORDER BY ID \")or die(\"SELECT error\");
$dagnavn = array(\'mandag\',\'tirsdag\',\'onsdag\',\'torsdag\',\'fredag\',\'lørdag\',\'søndag\');
$maanednavn = array(\'Januar\',\'Februar\',\'Marts\',\'April\',\'Maj\',\'Juni\',\'Juli\',\'August\',\'September\',\'Oktober\',\'November\',\'December\');
print (\"<html>\");
print (\"<head>\");
print (\"<LINK REL=stylesheet HREF=styles.css TYPE=text/css>\");
print (\"</head>\");
print (\"<body bgcolor=black text=white link=silver alink=silver vlink=silver>\");
print (\"<div align=center>\");
print (\"<table border=0 cellspacing=0 cellpadding=0 width=650><tr><td valign=top>\");
print (\"<div align=right><font size=5 face=Tahoma><b>.Tilmeldte&nbsp;</b></font></div>\");
print (\"</td></tr></table>\");
print (\"<table border=0 cellspacing=0 cellpadding=0 width=650>\");
print (\"<tr><td valign=top background=/gfx/maintabletop.jpg width=650 height=20></td></tr>\");
print (\"<tr><td valign=top background=/gfx/maintablefill.jpg width=650>\");
print (\"<div align=center>\");
print (\"<table border=0 cellspacing=1 cellpadding=0 width=640>\");
print (\"<tr><td valign=top width=90><font face=verdana size=1><b><center>[ Nr. ]</center></b></font></td><td valing=top width=330><font face=verdana size=1><b><center>[ Nick - Navn ]</center></b></font></td><td valing=top><font face=verdana size=1><b><center>[ Dato ]</center></b></font><td valing=top width=75><font face=verdana size=1><b><center>[ Detaljer ]</center></b></font></td></tr>\");
print (\"</table>\");
print (\"<hr size=1 width=640>\");
print (\"<table border=0 cellspacing=1 cellpadding=0 width=640>\");
print (\"<tr>\");
while($row = mysql_fetch_array($sql)) {
print (\"<td valign=top bgcolor=#3C5E7D width=90><font face=verdana size=1><b><center>\");
echo $row[\"ID\"];
print (\"</center></b></font></td><td valing=top bgcolor=#3C5E7D width=330><font face=verdana size=1><b>&nbsp;\");
print (\"<b><a href=mailto:$row[Email]>$row[Nick]</a>\");
print (\" - \");
print (\"<b><a href=mailto:$row[Email]>$row[Navn]</a>\");
print (\"</a></b></font></td><td valing=top bgcolor=#3C5E7D><font face=verdana size=1><b><center>\");
echo  (\" \".date(\"j/n-Y\",$row[DATO]).\"&nbsp;&nbsp;kl. \".date(\"H:i\",$row[DATO]).\" \");
print (\"</center></b></font><td valing=top bgcolor=#3C5E7D width=75><font face=verdana size=1><b><center>[ <a href=#>+</a> ]</center></b></font></td></tr>\");
}
print (\"</table>\");
print (\"</div>\");
print (\"</td></tr>\");
mysql_close();
print (\"<tr><td valign=top background=/gfx/maintablebottom.jpg width=650 height=11></td></tr>\");
print (\"</table>\");
print (\"<table border=0 cellspacing=0 cellpadding=0 width=650><tr><td valign=top>\");
print (\"<div align=center><font size=1 face=verdana><b>Alle henvendelser vedrørende tilmeldings listen sker hos webmasteren.<br>[ <a href=mailto:webmaster@easyfrag.dk>webmaster@easyfrag.dk</a> ]<br>&copy 2001 - Easyfrag.dk - All rights reserved</b></font></div>\");
print (\"</td></tr></table>\");
print (\"</div>\");
print (\"</body>\");
print (\"</html>\");
}
?>

når jeg viser listen på min hjemme side står der at folk er tilmeldt i 1970 den 1 januar kl 01.00

tjaaa der er 100 point til den som først finder den skide fejl :)
Avatar billede morph Nybegynder
14. februar 2001 - 16:49 #1
1970 den 1 januar kl 01.00 <-- Det er den dag man startede unix tiden...

Prøv at ændre denne
mysql_query (\"INSERT INTO Tilmeldte (Dato, Email, Nick, Navn, Adresse, Bynavn, Postnummer, Ryger, Netkort, Telefon) VALUES (\'$DATO\', \'$EMAIL\', \'$NICK\', \'$NAVN\', \'$ADRESSE\', \'$BYNAVN\', \'$POSTNUMMER\', \'$RYGER\', \'$NETKORT\', \'$TELEFON\')            \");

til mysql_query (\"INSERT INTO Tilmeldte (Dato, Email, Nick, Navn, Adresse, Bynavn, Postnummer, Ryger, Netkort, Telefon) VALUES (now(), \'$EMAIL\', \'$NICK\', \'$NAVN\', \'$ADRESSE\', \'$BYNAVN\', \'$POSTNUMMER\', \'$RYGER\', \'$NETKORT\', \'$TELEFON\')\");

Det er ikke testet. Jeg kan ikke huske om der skal \'\' rundt om now()
Avatar billede defrost Nybegynder
14. februar 2001 - 16:49 #2
Som jeg lige kan se selecter du ikke dato med ud i din select-query
Avatar billede morph Nybegynder
14. februar 2001 - 16:49 #3
jeg kunne forestille mig der stod 0 i din database
Avatar billede morph Nybegynder
14. februar 2001 - 16:50 #4
ups :/  så jeg ikke :)
Avatar billede defrost Nybegynder
14. februar 2001 - 16:50 #5
linien:

$sql = mysql_query(\"SELECT ID, Nick, Navn, icq, Email FROM Tilmeldte ORDER BY ID \")or die(\"SELECT error\");

Skal ændres til:
$sql = mysql_query(\"SELECT ID, Nick, Navn, icq, Email, Dato FROM Tilmeldte ORDER BY ID \")or die(\"SELECT error\");
Avatar billede j_r Nybegynder
14. februar 2001 - 16:51 #6
Prøv at fjerne \' \' omkring $DATO i din INSERT. $DATO er en int, ikke en tekst.
Så den ser sådan her ud i stedet:
mysql_query (\"INSERT INTO Tilmeldte (Dato, Email, Nick, Navn, Adresse, Bynavn, Postnummer, Ryger, Netkort, Telefon) VALUES ($DATO, \'$EMAIL\', \'$NICK\', \'$NAVN\', \'$ADRESSE\', \'$BYNAVN\', \'$POSTNUMMER\', \'$RYGER\', \'$NETKORT\', \'$TELEFON\')            \");
Avatar billede defrost Nybegynder
14. februar 2001 - 16:52 #7
j_r> Det er underordnet. Anførselstegn er valgfri omkring tal. Ikke omkring tekst
Avatar billede morph Nybegynder
14. februar 2001 - 16:55 #8
Når man alligevel laver noget $row[] kan man vel ligeså godt lave en select * from .....
Avatar billede defrost Nybegynder
14. februar 2001 - 16:57 #9
Morph> Kan man godt. Men det er ikke særligt \"økonomisk\", da det giver større trafik fra db->webserver.
Avatar billede defrost Nybegynder
14. februar 2001 - 16:57 #10
Morph> Men så glemmer man i det mindste ikke et felt. :)
Avatar billede morph Nybegynder
14. februar 2001 - 16:58 #11
Hvis det er på den lokale maskine db og webserver ligger betyder det vel ikke noget
Avatar billede cvsac Nybegynder
14. februar 2001 - 16:59 #12
jeg har nu lavet så jeg selecter * virker stadig nada

i min database står der 982169477 i dato feltet
Avatar billede morph Nybegynder
14. februar 2001 - 17:00 #13
må vi se sql strukturen på denne db ?
Avatar billede defrost Nybegynder
14. februar 2001 - 17:01 #14
Prøv at bruge $row[Dato] istedet for $row[DATO]
Avatar billede cvsac Nybegynder
14. februar 2001 - 17:01 #15
intet problem jeg har fundet fejlen jeg havde glemt at trække Dato ud fra databsen og da jeg skulle udskrive den stod der DATO

små lorte fejl :)
Avatar billede defrost Nybegynder
14. februar 2001 - 17:02 #16
Eller i hvilken case du nu har navngivet datofeltet i din db
Avatar billede cvsac Nybegynder
14. februar 2001 - 17:02 #17
defrost får mine point for at have fundet halvdelen :)
Avatar billede cvsac Nybegynder
14. februar 2001 - 17:03 #18
nu er det vidst bare et andet problem at mit ur på serveren går vildt forkert :)
Avatar billede defrost Nybegynder
14. februar 2001 - 17:03 #19
Jeg nåede næsten at finde det hele. :)
Avatar billede morph Nybegynder
14. februar 2001 - 17:03 #20
hehe.. timetool er din ven :)