Avatar billede jaller Nybegynder
18. maj 2004 - 09:47 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Fejl ved åbning af Link

Hej eksperter

Jeg har problemer med følgende meget simple HTML-kode :

<a Target=new href="MinFil.asp?ID=<%=RS("ID")%>"> Tryk Her</a>

Fejlen er, at på nogle få maskiner, så åbnes der en ny blank side, og der kommer aldrig noget indhold på siden.
Hvis man så trykker på stop og derefter på opdater, så kommer indholdet frem.

På de fleste maskiner virker det godt nok.

Alle maskinerne kører med IE version 6

Det er muligvis en browser indstilling ??

Er der nogen gode ideer til hvad der går galt ??

mvh

Flemming
Avatar billede ellebaek Nybegynder
18. maj 2004 - 09:49 #1
<a Target="_blank" href="MinFil.asp?ID=<%=RS("ID")%>"> Tryk Her</a>

prøv med dette link i stedet..?
Avatar billede fennec Nybegynder
18. maj 2004 - 09:49 #2
<a Target="_blank"
Avatar billede fennec Nybegynder
18. maj 2004 - 09:50 #3
igen for langsom.... Det kan du ikke være bekendt ellebaek :o)
Avatar billede jaller Nybegynder
18. maj 2004 - 10:12 #4
Det har jeg allerede prøvet .....
Det giver samme resultat :-(
Avatar billede cpufan Juniormester
18. maj 2004 - 10:48 #5
<%="<a Target=_blank href=MinFil.asp?ID="&RS("ID")&"> Tryk Her</a>" %>
Avatar billede jaller Nybegynder
18. maj 2004 - 14:01 #6
Det virker heller ikke :-(

Jeg tror heller ikke det er koden i sig selv, som giver problemet.

Det må være et eller andet opsætningsmæssigt ....
Avatar billede ellebaek Nybegynder
18. maj 2004 - 17:04 #7
fennec -> Du er ikke ved at blive gammel vel ;-)

Jaller -> Det virker til det er noget med opsætningen ja, men et godt råd til dig er at huske at sætte " omkring når du angiver forskellige kriterier i både former , tabeller, links etc.

Hvis du benytter response.write "<a href=www.side.asp>"
skal du benytte "" i stedet for blot en enkelt: altså
response.write "<a href=""www.side.asp"">"
Avatar billede fennec Nybegynder
19. maj 2004 - 08:07 #8
>> ellebaek
Jeg er ved at blive gammel. Skal holde 25 års fødselsdag på lørdag :o)

Det er ikke sådan er der er installeret en popup blokker. f.eks. Google Toolbar på de maskiner. Mener dog ikke at den blokerer for denne type.
Avatar billede jaller Nybegynder
19. maj 2004 - 08:38 #9
ellebaek -> tak for det gode råd :-)

fennec -> Nope, der er ikke tale om popup blokere.

Den side, der skal åbnes, indeholder også noget javascript.
Så måske er det javascript opsætningen i browseren.
Men så burde det vel heller ikke virke efter et tryk på stop + opdater ?
Avatar billede ellebaek Nybegynder
19. maj 2004 - 09:49 #10
hmm..
Jeg har ikke rigtig nogen ide om hvad problemet så kan være..

Fennec -> Så må du have en god dag på lørdag ;-) Tillykke med det..