Avatar billede d_warma Nybegynder
18. maj 2004 - 09:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Full import

Jeg har lavet en full export af en database og vil gerne teste at det er gået godt.
Derfor forsøger jeg, at importere den på en anden maskine.

Som jeg forstår det, så skal man skabe en ny db med samme navn og derefter importere? Dette giver problemer med overskrivelse af eksisterende objekter når man importerer.

Er der en anden måde at gøre det på?

Rgds,
D_Warma
Avatar billede lbaad Nybegynder
18. maj 2004 - 09:34 #1
Du behøver ikke navngive din base det samme navn. Du laver 2 filer. Den ene skal hedde f.eks.
import.bat og skal indeholde
SET ORACLE_SID=<SID>
SET ORACLE_HOME=<sti til dit oracle_home> f.eks. e:\ORANT\ora806
SET NLS_LANG=DANISH_DENMARK.WE8ISO8859P1

imp PARFILE=imp.PAR

Så skal du lave imp.par filen, som skal indeholde:
userid=sjsysadm/sjsysadm <bruger, som der skal importeres med, typist system eller sys>
full=y
Ignore=n
file=<filnavn på din dmp-fil>
log=<en log-fil, så du kan se, at det er gået godt>

Så går den ellers igang med, at lave import i din base.
God fornøjelse.

Mvh
Lars
Avatar billede d_warma Nybegynder
18. maj 2004 - 12:19 #2
Lige for at være helt sikker:
1- Lav en ny database
2- Importer i basen vha ovenstående

Overskrives objekterne i den nye database med data fra exportfilen? Eller hvad sker der?
Avatar billede lbaad Nybegynder
21. maj 2004 - 14:01 #3
Eksisterende objecter vil ikke blive overskrevet.
Hvis der allerede eksisterer objecter i din database, så vil de ikke blive overskrevet.
Du skal bare rette i din imp.par fil
ignore=y // hvis der kommer fejl, så vil de blive ignoreret. Du kan tjekke log bagefter
commit=y // reducerer rollback generering

Så skulle du være kørende.
Mvh
Lars