Avatar billede bone-apart Nybegynder
17. maj 2004 - 17:29 Der er 4 kommentarer

min smart doctor ser rødt på grafikortet

Har lige anskaffet mig et splinternyt grafikkort - og har lidt problemmer :

Grafikkortet er et Asus 9800 pro kort og det har jeg så smidt i mit Asus A7V266-E bundkort.
Når jeg starter Win.xp op kommer Smartdoctor og piver over at spændingen på min Agp port ikke er konstant nok -
når jeg ser på mine Volt værdier kontra dem i manualen til smartdoctor er der ikke den helt store forskel :
Vcc (manual) 3.39  min er 3.29 -
Vcore (manual) 1.42  min er 1.78 -
Agp VddQ (manual) 1.55  min er 1.56 (det er her den viser røde tal)-
FB VddQ (manual) 2.55  min er 2.67 -

Har købt nyt kabinet med 350Watt`s strømforsyng på samme tid som grafikkortet.

Er det bundkort og graf.kort der ikke KAN køre sammen ??
Avatar billede tubber Juniormester
17. maj 2004 - 17:56 #1
Dit bundkort kan max kører AGP 4x og Kortet er et AGP 8x så måske det er der fejlen ligger.......

Hvis det er der fejlen ligger vil du kunne få et bundkort til 250kr. der kan bruge AL din hardware (muligvis ikke rammene hvis det er SD ram, er det DDR så kan det bruge alt.....

Det bundkort jeg snakker om er et AsRock K7S8X R3.0.....
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=72492

Jeg har 2 af disse kort og de spiller bare, og faktisk startede jeg med at skifte mit A7A266-E og der smed jeg bare al hardware over på og det kørte bare med det samme :)

/Tubber
Avatar billede rocksound Nybegynder
18. maj 2004 - 22:44 #2
Kortet og grafikkoret kan sagtens køre sammen, et AGP 8x grafikkort der blir sat i et bundkort der maks. understøtter AGP 4x, sætter selv hastigheden ned. Den er bagudkompitabel.
Lige som så meget andet hardware, hdd'ske der understøtter ATA 133 kan køre med et bundkort der maks. kører ATA 100, PC3200 RAM kan sættes i et bundkort med en FSB på 266, altså, PC2100 RAM. Har selv gjort tricket med rammene, da PC3200 var billigere end PC2100 på det tidspunkt.

Har du tilsluttet det 4-pins strømstik der sidder på grafikkortet?
Avatar billede bone-apart Nybegynder
18. maj 2004 - 23:40 #3
Jeps, har tilsluttet kortet korrekt, strøm og det hele, men hvad kan få spændingen på agp porten til at fluktuerer ???, er det en dårlig strømforsyning ?? eller er det bundkortet som sådan ?????, nu har jeg aldrig hekset så meget i Agp spændinger, men har jeg ikke ret i at den gamle AGP standard dvs. AgpX2 var 3.3 volt, og at AgpX8 er på 1,5 volt ???
Avatar billede rocksound Nybegynder
19. maj 2004 - 07:50 #4
Volt og spænding er noget der bare er i min comp', aner intet om det, så der kan jeg ikke hjælpe dig.

Jeg har læst flere steder at Radeon's 9800 serie kan være en strømsluger, og hvis du samtidig har flere hdd'e, drev, pci-kort osv. kan det godt være at agp-porten får for lidt spænding, så,
prøv med en anden PSU, hvis du har mulighed for det.