Avatar billede vertu Nybegynder
17. maj 2004 - 17:09 Der er 3 kommentarer

ASrock og barton fryser

Hej

Jeg købte for nylig en AMD Barton 2500+ i stedet for min gamle 1700+. Jeg satte den i og havde den kørende fint. Overclockede den den til max. 3200+ vha FSB trinvis. Den gik ned så jeg satte den ned og kørte stabilt 2800+. Købte derefter nyt grafikkort Radeon 9800SE. Herefter begyndte min computer at fucke up. Havde på et tidspunkt sat mine ram til 1. cas 2 men begge blokke er ratet til 2.5. Mit nye grafikkort kom i og nu begyndte computeren at gå ned konstant. Sendte graikkort tilbage 2 gange og fik et nyt hver gang. Bemærkede den også gik ned med andre grafikkort.
I dag kører min Barton ved 2500+, men kun med over vcore (5% på vcore til 1.70 volt). Hvis jeg kører uden overvcore går den hurtigere ned. Den går ned i spil efter 20-30 minutter hurtigere i mere krævende spil. Det er lidt mærkeligt, for det har været meget op og ned. på et tidspunkt gik den ned så snart jeg bare kørte et program - især outlook express. Dette var med nogen standard grafikkort (vanta og geforce 256) imens mit 9800SE var ved forhandler. Nu kører den altså ok hvis jeg bare bruger den til internet og programmer, men i spil går den ned. Der sker det at spillet går i hak: billedet fryser og lyden kører i ring. Her kan den stå et stykke tid og nogen gange går skærmen helt i lort et par sekunder og grafikkortet laver så VPU recover og går over til software ydelse. Andre gange slukker skærmen bare og jeg må resette.
Jeg har på fornemmelsen det er mit bundkort den er gal med, men kan rammene gå i stykker af at man ændrer på cas tilgangen?
Når jeg nu lige tænker over det: jeg flyttede tingene til mit gamle ecs og her skete det også (selvom processoren kun kørte som en 1900+ her). Det var med standardgraikkortene.

Hey undskyld den her meget rodede beskrivelse. Jeg vil bare gerne vide lidt mere for jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal sende tilbage til forhandler. Har ikke råd til at betale gebyr for noget der ikke er i stykker.
Håber i kan hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2004 - 17:33 #1
Havde på et tidspunkt sat mine ram til 1. cas 2 men begge blokke er ratet til 2.5

Hvad står de til nu?

CAS 2 er hurtigere end CAS 2.5 så hvis dine RAM ikke er rated til det såe...
Avatar billede vertu Nybegynder
17. maj 2004 - 18:30 #2
De står til auto nu (cas 2.5). Den ene ram blok er kingston PC2700 den anden er med nanya chip PC2100. Jeg har prøvet med dem begge for sig og computeren fryser med dem begge.
Avatar billede vertu Nybegynder
17. maj 2004 - 18:34 #3
For øvrigt har jeg samlet en anden computer med samme bundkort (ASrock K7S8X r3.0) og samme processor Barton 2500+. Den kører fremragende uden ekstra strøm (over vcore). Den har dog heller aldrig været overclocket.