Avatar billede karlbrix Nybegynder
17. maj 2004 - 13:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Planlagte opgaver kører ikke

Hvad kan være årsagen til at Planlagte opgaver ikke kører?
Har fulgt XP's guide og angivet password når påkrævet. Har som test sat Hjerterfri til at køre, og fulgt med i Joblisten, om der skete noget. Men nej. Skal bruge det til regelmæssig backup og synkronisering, så rimeligt vigtigt for mig.
Avatar billede hhlundgaard Nybegynder
17. maj 2004 - 13:29 #1
Er du logget ind som Administrator, jeg har oplevet at det nogen gange ikke vil køre ellers.
Avatar billede hhlundgaard Nybegynder
17. maj 2004 - 13:30 #2
Ligeledes skal du konkrollere at Task Schedule servicen er startet.
Avatar billede double-g Juniormester
17. maj 2004 - 13:31 #3
prøv at gå ind under

- kontrolpanel - administration - tjenester -

og se efter at både "opgavestyring" & "remote procedure call (rpc)" kører
Avatar billede karlbrix Nybegynder
17. maj 2004 - 14:05 #4
Jeg har tjekket at - kontrolpanel - administration - tjenester - "opgavestyring" & "remote procedure call (rpc)" kører. Det gør de: har status "startet", Starttype "Automatisk", Log på som "Lokalt system".
Hvor kontrollerer man Task Schedule service? Mener, jeg automatisk er logget på som administrator.
Når (eller hvis?) en planlagt opgave kører, burde man så ikke se det? Ihvertfald i Joblisten, ikke sandt?
Avatar billede cp1 Nybegynder
17. maj 2004 - 14:42 #5
Avatar billede karlbrix Nybegynder
19. maj 2004 - 19:39 #6
Jeg har løst problemet nu, og tak for tips. Havde ikke et password til min brugerprofil til xp (den eneste). Det er ændret nu, og kører fint.
Avatar billede cp1 Nybegynder
19. maj 2004 - 20:07 #7
så lægger jeg et svar,hvis du syntes jeg skal ha lidt point ;)
Avatar billede cp1 Nybegynder
19. maj 2004 - 20:08 #8
svar kommer her ;)