Avatar billede hunter1978 Nybegynder
17. maj 2004 - 11:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan bruges Now() ved datetime

Hej
Har lavet følgende tabel Access
create table WMControl (
millId int,
dato datetime
type String,
Værdi String,
Enhed String,
primary key (millId,dato)
);
Men hvordan laver jeg sa datetime bliver skrevet automatisk, når der bliver skrevet til databasen?
Har prøvet dette:
dato datetime = "#" & Now() & "#", men det virker ikke skal man bruge default?
Avatar billede jkrons Professor
17. maj 2004 - 11:54 #1
Jeg mener, at du skal bruge default.  Til gengæld er jeg næsten helt sikker på, at default ikke er supportet i en CREATE TABLE i aCcess' variant af SQL.
Avatar billede hunter1978 Nybegynder
17. maj 2004 - 11:57 #2
ok, men hvordan implementeres man des så i Access?
Hvordan vil SQL'en over det se ud hvis det var i en mySQL db?
Avatar billede hunter1978 Nybegynder
17. maj 2004 - 12:00 #3
Kom nu...Kan ikke komme vidre med at kode, før dette latterlige problem er løst :)
Avatar billede terry Ekspert
17. maj 2004 - 12:03 #4
in Access table design you can set the default value to

Now()
Avatar billede terry Ekspert
17. maj 2004 - 12:04 #5
hunter1978>This category is Acccess! There are BIG differences to MySQL
Avatar billede jkrons Professor
17. maj 2004 - 12:04 #6
Som terry skriver kan du oprette tabellen med kode, og dernæst manuelt åbne den i designvisning og sætte default værdien.
Avatar billede jkrons Professor
17. maj 2004 - 12:05 #7
Svaret på hvordan det implemteres i Access er, at det gør det ikke - i hvert fald ikke ved hjælp af SQL.
17. maj 2004 - 12:36 #8
I VBA kan defaultvalue sættes vha af DAO således:

Currentdb.Tabledefs("WMControl").Fields("Dato").DefaultValue = Now
Avatar billede hunter1978 Nybegynder
17. maj 2004 - 13:15 #9
Ok, tak for svarene :)
Typisk M$