Avatar billede finmand Nybegynder
17. maj 2004 - 08:57 Der er 5 kommentarer

2 iframes kontra Javascript

Hej

Kan det lade sig gøre at få et Javascript til at samarbejde med 2 targets (iframes), så at tekst og billede/video kan dukke op i 2 forskellige iframes v. tryk af en java script knap.
Jeg har tidliger spurgt jer eksperter til råds, så koden ligger i spørgsmålet "Javasript kontra Iframes" (eller "Iframes kontra Javascript").
Mange tak
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. maj 2004 - 09:17 #1
<iframe name="iframe1" src="side1.html"></iframe>
<iframe name="iframe2" src="side2.html"></iframe>

Så kan du kalde således:

<a href="#" onclick="document.iframe2.location.href='side3.html';document.iframe2.location.href='side4.html';">link her sgu</a>
Avatar billede roenving Novice
17. maj 2004 - 12:17 #2
>>nikolajdu

Du mener vel window.iframeX ...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. maj 2004 - 12:27 #3
tjo det gør jeg vel ;-)
Avatar billede finmand Nybegynder
17. maj 2004 - 20:49 #4
Undskyld jeg er så send til at svarer.
Men nu har jeg prøvet det af...og det virker efter lidt filing. Hver anden gang åbner den index siden i tekst iframen (pic iframen virker hver gang. Men så skrev jeg:  <a href="introduktion.html" onclick="window.tekst.location.href='introduktion.html';window.pic.location.href='tipbog.html';">link her sgu</a>
Og nu virker det.
Dog er der nogen der kan fortælle mig hvorfor der skal linkes til introduktion.html 2 gange?
Men tak for svaret
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. maj 2004 - 21:23 #5
<a href="introduktion.html" onclick="window.tekst.location.href='introduktion.html';window.pic.location.href='tipbog.html';void(0);">link her sgu</a>