Avatar billede aholme Nybegynder
16. maj 2004 - 19:35 Der er 2 kommentarer

SFU nfs client - problem med NFSD->windows over 30kb

Jeg har en openbsd server der kører nfs server. Denne del virker fint og min laptop med linux overfører filer til og fra uden problemer. På min windows xp maskine har jeg så installeret den NFS client der følger med windows services for unix. Denne kan uden problemer tilslutte sig netværksdrevet (endda med rigtig usermapping etc.) Den kan også overfører filer fra windows til openbsd nfs'en uden problemer, men hvis jeg prøver at hente filer fra nfs drevet til windows maskinen melder den fejl når filen er større end 30kb eller deromkring. fejlen er:
"Det er ikke muligt at kopiere 04 - ring_them_bells: Angiv kun ën fil eller én mappe. Hvis du vil angive en gruppe filer, kan du bruge MS-DOS-jokertegn, f.eks. *.txt."
filen hedder "04 - ring_them_bells.ogg" og er på 3,6mb
Avatar billede aholme Nybegynder
16. maj 2004 - 19:37 #1
hvis jeg prøver at overfører samme fil fra en kommando prompt siger den:
"Det dataområde, der blev sendt til et systemkald, er for småt."
Avatar billede aholme Nybegynder
16. maj 2004 - 19:58 #2
tilsyndeladene indeholder windows NFS clienten ikke noget funktionalitet der forhandler med serveren om max blocksize til modtagelse af filer (men den er der åbenbart på afsendelse). Så NFS clienten i windows forventer gladt 32k - det sender openbsd bare ikke, sat til 4k hjalp en del.