Avatar billede proff Nybegynder
16. maj 2004 - 18:38 Der er 7 kommentarer

Brugen af else?

Hej. Jeg har denne kode, den printer listen af mine ting ud. Hvis jeg har 0 ting vil jeg have den til at skrive: Du har ingen ting!

Hvordan gør jeg det??

if($action=="tingliste") {
$select_itemlist = mysql_query("SELECT id,navn,owner FROM items WHERE owner='$username' ORDER BY navn");
while($row_itemlist = mysql_fetch_array($select_itemlist))
{
$tmp .= $row_itemlist[navn]."<br>";
}
print "<script>parent.document.getElementById('boxtekst').innerHTML = '<table width=\"100%\" cellpadding=2 cellspacing=0><tr><td><center><a onclick=\"viewbox(\'Ting\');myaction.document.location=\'action.php?action=showitem&oid=$row_itemlist[id]\'\">".$tmp."</a></center></td></tr></table>';</script>";
}

Altså det er hvis der ikke er noget med owner=$username, Så skal den printe at der er 0 ting!
Avatar billede sqren Nybegynder
16. maj 2004 - 18:43 #1
if(mysql_num_rows($select_itemlist)<1){
echo"Du har ingen ting!";
}
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2004 - 18:43 #2
} elseif ($tingliste == "0") {
echo "Du har ingen ting!";
}

?
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2004 - 18:44 #3
Oh, på den måde..
Avatar billede proff Nybegynder
16. maj 2004 - 18:52 #4
Har lavet lidt om på det.. men det virker stadig ikke???

if($action=="tingliste") {
$select_itemlist = mysql_query("SELECT id,navn,owner FROM items WHERE owner='$username' ORDER BY navn");
while($row_itemlist = mysql_fetch_array($select_itemlist))
{

if(mysql_num_rows($select_itemlist)<1){
$tmp .= Du har ingen ting på dig!."<br>";
} else {
$tmp .= $row_itemlist[navn]."<br>";
}
print "<script>parent.document.getElementById('boxtekst').innerHTML = '<table width=\"100%\" cellpadding=2 cellspacing=0><tr><td><center><a onclick=\"viewbox(\'Ting\');myaction.document.location=\'action.php?action=showitem&oid=$row_itemlist[id]\'\">".$tmp."</a></center></td></tr></table>';</script>";
}

Den flg. fejl jeg får er:
Parse error: parse error, unexpected T_STRING in c:\srv\apachegroup\apache\htdocs\netcity\chat\action.php on line 386

Line 386 er:
if(mysql_num_rows($select_itemlist)<1){
Avatar billede sqren Nybegynder
16. maj 2004 - 19:44 #5
Denne er forkert:
$tmp .= Du har ingen ting på dig!."<br>";

skal ændres til:
$tmp .= "Du har ingen ting på dig!<br>";
Avatar billede sqren Nybegynder
17. maj 2004 - 16:28 #6
Virker det stadig ikke? Her kommer hele koden...

if($action=="tingliste") {
$select_itemlist = mysql_query("SELECT id,navn,owner FROM items WHERE owner='$username' ORDER BY navn");
if(mysql_num_rows($select_itemlist)<1){
echo "Du har ingen ting på dig!<br>";
}
while($row_itemlist = mysql_fetch_array($select_itemlist)) {
$tmp .= $row_itemlist[navn]."<br>";
print "<script>parent.document.getElementById('boxtekst').innerHTML = '<table width=\"100%\" cellpadding=2 cellspacing=0><tr><td><center><a onclick=\"viewbox(\'Ting\');myaction.document.location=\'action.php?action=showitem&oid=$row_itemlist[id]\'\">".$tmp."</a></center></td></tr></table>';</script>";
}
Avatar billede sqren Nybegynder
27. maj 2004 - 12:30 #7
Virker det stadig ikke? Ellers er det vist på tide at lukke.