Avatar billede raphiron Nybegynder
16. maj 2004 - 16:48 Der er 7 kommentarer

Skrive data til .txt fil som benyttes som database

Jeg sidder og er igang med at lave et program, med noget simpelt statistik.
Jeg benytter en .txt fil som database...
Det jeg gerne vil er at skrive til min database som ser således ud:
1;2;3;4;5;6
0;0;0;0;0;0
- der er altså ingen værdier endnu, men det kommer der naturligvis når programmet har været i brug.
Resultatet skulle så eksempelvis være:
1;2;3;4;5;6
24;12;1;2;3;4
- det er altså vigtigt at jeg kan skrive til hver enkelt "række".

Måden jeg vil skrive dertil er ved at klikke på en knap, hvorved værdien i et bestemt label bliver skrevet til en specifik "række/kolonne" i databasen. Dette sted hvor det skal skrives til vil altid være det samme, og behøver altså ikke at kunne ændres

Håber i kan hjælpe
// Jeppe Svendsen
Avatar billede raphiron Nybegynder
16. maj 2004 - 17:59 #1
Slet ingen der har nogen løsning? :(
Avatar billede raphiron Nybegynder
16. maj 2004 - 18:07 #2
Okay - jeg er nu nede på at mangle en funktion i visual basic, som laver tvungent linieskift.
Avatar billede kabbak Professor
16. maj 2004 - 19:06 #3
vbcrlf
Avatar billede kabbak Professor
16. maj 2004 - 19:07 #4
Text1.Text = "hej " & vbCrLf & "med dig"
Avatar billede raphiron Nybegynder
16. maj 2004 - 19:29 #5
Takker
Avatar billede kabbak Professor
15. juni 2004 - 22:51 #6
et svar
Avatar billede kabbak Professor
25. januar 2006 - 22:04 #7
marker mit navn og tryk accepter