Avatar billede proff Nybegynder
16. maj 2004 - 13:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hent alle med en while?

Hej! Jeg er ikke lige frem g33k til php, så mit spg. er nok meget let for nogle af jer ;)

But here we go..

if($action=="tingliste") {
$select_itemlist = mysql_query("SELECT id,navn,owner FROM items WHERE owner='$username'");
while($row_itemlist = mysql_fetch_array($select_itemlist)){

print "<script>parent.document.getElementById('boxtekst').innerHTML = '<table width=\"100%\" cellpadding=2 cellspacing=0>$row_itemlist[navn]</td></tr></table>';</script>";

}

Mit store problem er at den KUN henter den ting med det højeste id og som tilhører brugeren. Den skal hente alle ting navne hvor "owner = $username" Men den henter kun den ting der har højst id (og som tilhører brugeren) Den skal hente alle.. hvordan gør jeg det? :)
Avatar billede keldsen Nybegynder
16. maj 2004 - 14:39 #1
Så vidt jeg kan se overskriver du teksten hver gang du henter en ny post, så derfor vil det kun være den sidste post i søgningen der vises. Jeg er ikke helt hjemme i det der script-stads, men prøv at skrive:

print "<script>parent.document.getElementById('boxtekst').innerHTML += ....

istedet for:

print "<script>parent.document.getElementById('boxtekst').innerHTML = ....

En anden mulighed er:

if($action=="tingliste")
{
  $select_itemlist = mysql_query("SELECT id,navn,owner FROM items WHERE owner='$username'");
  $tmp = "";
  while($row_itemlist = mysql_fetch_array($select_itemlist))
  {
    $tmp .= $row[navn]."<br>";
  }
print "<script>parent.document.getElementById('boxtekst').innerHTML = '<table width=\"100%\" cellpadding=2 cellspacing=0>$tmp</td></tr></table>';</script>";
}

A.
Avatar billede proff Nybegynder
16. maj 2004 - 15:21 #2
if($action=="tingliste") {
$select_itemlist = mysql_query("SELECT id,navn,owner FROM items WHERE owner='$username'");
$tmp = "";
while($row_itemlist = mysql_fetch_array($select_itemlist))
{
$tmp .= $row[navn]."<br>";
}
print "<script>parent.document.getElementById('boxtekst').innerHTML = '<table width=\"100%\" cellpadding=2 cellspacing=0>$tmp</td></tr></table>';</script>";
}

Her printer den overhovedet IGEN tekst. Men den melder heller ikke om fejl i koden
- Hvad kan det være??
Avatar billede proff Nybegynder
16. maj 2004 - 15:24 #3
Har ændret lidt i koden og fået den til at printe:

if($action=="tingliste") {
$select_itemlist = mysql_query("SELECT id,navn,owner FROM items WHERE owner='$username'");
$tmp = "";
while($row_itemlist = mysql_fetch_array($select_itemlist))
{
$tmp = $row_itemlist[navn]."<br>";
}
print "<script>parent.document.getElementById('boxtekst').innerHTML = '<table width=\"100%\" cellpadding=2 cellspacing=0>$tmp</td></tr></table>';</script>";
}

MEN! Den printer stadig kun den nyeste ;(
Avatar billede keldsen Nybegynder
16. maj 2004 - 15:25 #4
Hmm, prøv med denne linie istedet:

print "<script>parent.document.getElementById('boxtekst').innerHTML = '<table width=\"100%\" cellpadding=2 cellspacing=0><tr><td>".$tmp."</td></tr></table>';</script>";
Avatar billede keldsen Nybegynder
16. maj 2004 - 15:45 #5
tror vi fik postet oven i hinanden der.

Du skal have
$tmp .= $row_itemlist[navn]."<br>";
med punktum foran =

Du kan evt. prøve
$tmp = $tmp.$row_itemlist[navn]."<br>";
istedet, men det burde være det samme.

hvis det stadig ikke virker, så prøv at post koden for hele siden (husk at fjerne password til databasen osv.) :)

A.
Avatar billede proff Nybegynder
16. maj 2004 - 16:24 #6
Det virker søremene ;)