Avatar billede kaktus Nybegynder
16. maj 2004 - 13:11 Der er 14 kommentarer

glemt password

Password til internet er blevet væk.
Hjælp til at vise password (vises nu som stjerner(***************)
Win 2000>
Kontrolpanel>
Internet instillinger>
Faneblad Forbindelser>
(standart) opkaldsforbindelse>
Indstillinger
Under opkaldsindstillinger skal indtastes "brugernavn" og "adgangskode"
Disse dataer fra internet udbyderen er blevet fysisk væk. Og nu skal maskinen reformaters!
Jeg har downloadet to små simple "password tracker" lignende programmer der skulle kunne omdanne (***********) til alm tekst. Programmerne hedder "Xpass" og "revealer".
X-Pass let users to reveal ANY Windows password field (usually marked with
asterisks).
Imidlertid virker det ikke i lige netop disse bokse. Det virker fint i Outllok Express under Pop3 konti indstillinger.
Forslag ønskes!!!!!!!!!
Jeg giver 60 point for hjælp der føre til løsning af mit problem.
Avatar billede jakethecake Nybegynder
16. maj 2004 - 13:14 #1
Med fare for at lyde som en lyseslukker jeg foreslå dig at bestille et nyt password fra din internetudbyder.
Avatar billede groenaert Novice
16. maj 2004 - 13:23 #2
Prøv at downloade Snadboy Revelation v2.0 fra http://www.snadboy.com.
Installer programmet start det og åben det vindue du vil have passwordet fra og hold markøren over det
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. maj 2004 - 13:41 #3
Med et sniffer program som Ethereal eller tcpdump vil du kunne sniffe passwordet, hvis f.eks. din explorer automatisk udfølger det når den logger på.

http://www.ethereal.com
http://www.tcpdump.org (windump til windows)

Ethereal er nok lettest at starte med
Avatar billede halifax Nybegynder
16. maj 2004 - 14:15 #4
Kender ikke programmer som bufferzone nævner, men ellers har groenaert givet løsningen med et gratis program, som kan "læse" password bag ****** tegnene.
Avatar billede kaktus Nybegynder
16. maj 2004 - 16:36 #5
Snadboy er nu afprøvet.
Ligner de andre til forvæksling.
D.v.s at jeg stadig kun ser prikker*********
Går nu igang med bufferzones forslag
Avatar billede kaktus Nybegynder
16. maj 2004 - 16:59 #6
til bufferzone
ser indviklet ud.
Hjælp ønskes
Avatar billede halifax Nybegynder
16. maj 2004 - 17:17 #7
Snadboy's program har jeg ikke lige prøvet i dén situation du efterløser og har heller ikke mulighed for det. Vil det sige det kun viser prikker når du trækker "Cirkle+" curser hen over dem? Og viser lampen ud for status rødt, og ikke grønt for OK?
Avatar billede groenaert Novice
16. maj 2004 - 17:38 #8
Jeg har brugt Snadboy en del gange og det har virket hver gang. Det ville undre mig om det ikke virkede denne gang....., husk at gøre som halifax skriver.
Avatar billede kaktus Nybegynder
16. maj 2004 - 18:32 #9
http://www.rekenwonder.com/revealer.htm
http://www.weird173.net/apps/xpass.html
http://www.snadboy.com/
Disse 3 gør det samme og ser ret ens ud, og virker fint andre steder end der hvor jeg har beskrevet i mit spørgsmål. Måske krypteringen er stærkere i netop opkoblings boksen.
Avatar billede squashguy Nybegynder
16. maj 2004 - 18:38 #10
Prøv at lave en søgning på brugernavn i registry, hvis du er heldig er det gemt i clear text..
Avatar billede kaktus Nybegynder
16. maj 2004 - 18:57 #11
squashguy
god ide, men gav intet.
Avatar billede nik- Nybegynder
18. maj 2004 - 18:18 #12
Måske det var nemmere at ringe til ISP'en og få dem til at resette password'et.
Avatar billede kaktus Nybegynder
19. maj 2004 - 09:57 #13
Nu er der  2 personer der foreslår at ringe til ISP og bede om nyt password, så jeg må hellere forklare.
Familien der ejer pc´n er stærkt IT handikappet :-)
og aner intet om ISP, teleudbyder eller lignende. Hvis jeg af dem havde oplysninger om teleudbyder havde jeg forlængst ringet og bedt om nyt password. NEJ udfordringen til alle jer eksperter er at omdanne ******* (asterisks) til clear tekst som beskrevet i spørgsmålet.
Avatar billede halifax Nybegynder
19. maj 2004 - 14:28 #14
Såfremt den stakkels familie ikke er mere it handicappet end at den trods alt formår at benytte email er der en chance for, at du ved at se opsætningen af POP3 og SMTP serverne kan få et fingerpeg om, hvem deres ISP er. Så måske er der en ide i at se Egenskaber for Konti under deres mailprogram.