Avatar billede muffer Nybegynder
16. maj 2004 - 10:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Excel liste overført til Hjemmeside

Hej Eksperter,

Jeg har fået en Excel liste med nogle produkter som skal smides over på en hjemmeside.

- Kan man overføre listen (Excel listen) Til hjemmesiden ?

- Kan man stadig opdatere listen i Excel, også videre til nettet ?

Gode løsninger/svar belønnes op til 200 point. Gerne med tankerne at det også skal være designmæssigt pænt.

Mvh.

Muffer
Avatar billede arne_v Ekspert
16. maj 2004 - 11:05 #1
Du har flere muligheder for at gøre Excel tilgængelig på web.

1)  lav et link og lad folk download Excel filen.

2)  lav et server side script (ASP, PHP eller noget andet) som læser
    fra Excel via ODBC eller OLE DB og viser indholdet

Du har også flere mulighder for at opdatere:

A)  direkte via Excel

B)  via server side script

#1 kan køre på enhver platform
#2, #A og #B kræver Windows

#1, #2 og #B er web hotel egnet

#A kræver at du kan køre på selve serveren (og er derfor ikke web hotel egnet)

#1 og #A kræver ingen kode

#2 og #B kræver noget kode
Avatar billede jakethecake Nybegynder
16. maj 2004 - 13:09 #2
Hvis du arbejder med flade html-filer kan du blot gemme dit regneark (eller en del af det) som html. Herefter er det enkelt at kopiere disse excel data ind i en eksisiterende html-side. Lad mig vide, hvis du ønsker yderligere instruktioner.

Mvh

Jake
Avatar billede arne_v Ekspert
24. maj 2004 - 00:01 #3
Lukketid ?

Og et svar såfremt min kommentar kunne bruges
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juni 2004 - 23:21 #4
??
Avatar billede muffer Nybegynder
09. februar 2006 - 19:39 #5
spm lukket