Avatar billede ervill Nybegynder
16. maj 2004 - 01:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dell problemer?

Idag er min Dell 1100 ( Bærbar ) begyndt at opføre sig underligt.
Den går pludselig i sort. ( slukker helt )
Og processoren arbejde med 40-50 % konstant, uden der er programmer kørende.. Den opfører sig virkelig mystisk.
Er der nogen der har en ide om hvad det kan være?
Er det en pludselig hardware fejl, eller måske en virus?
Avatar billede ervill Nybegynder
16. maj 2004 - 01:34 #1
... der har aldrig... ALDRIG været problemer før.. Dell er ellers stabilt må man nok sige..
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
16. maj 2004 - 02:11 #2
Det hurtigeste ville nok være at kontakte DELL, de kender maskinen og ved måske også hvorfor den gør det.

Det ville være nemmere, end at vi her på eksperten.dk skal sidde og gætte på hvad det kan være, ikke fordi vi ikke vil hjælpe, men når det kommer til en laptop, er det jo ikke lige til at prøve at skifte noget i den. så derfor ville mit råd være kontakt DELL.
Avatar billede masteryeti Nybegynder
16. maj 2004 - 11:15 #3
Det behøver ikke at være et hardware problem, men kan være noget virus/spyware. Prøv evt om du kan nå at installere og køre ad-aware fra www.lavasoft.com og evt scanne fra virus, fx via housecall.antivirus.com.
Jeg ville også forsøge at formattere og geninstallere windows inden jeg kontakter Dell
Avatar billede ervill Nybegynder
16. maj 2004 - 11:59 #4
jeg prøver at køre virus programmet.. men jeg har samtidig norton som tjecker alt, inkl. firewall i routeren inden det kommer så langt.. Og det med windows har jeg også tænkt på.. det er bare møg besværligt pga. alle dokumenter, billeder, musik osv.
Avatar billede tgjensen Nybegynder
16. maj 2004 - 15:39 #5
der sidder supporter hos dell som venter på at få sådan et opkald som med dit prblem
Avatar billede henninga Novice
17. maj 2004 - 01:29 #6
Opdatering af windows kan også være løsningen.
Men det scan for virus med en frisk virusscanner.