Avatar billede mr_ruggerio Nybegynder
15. maj 2004 - 20:13 Der er 13 kommentarer

Grafik-problemer

Jeg har et problem... Mit skærmbillede er fyldt med rektangulære 'prikker' og når der er bevægelse i billedet (f.eks. når jeg scroller i explorer) bliver billedet helt krakeleret. Prikkerne er tilstede ved alle opløsninger (men kun i Windows). Hvad kan der være galt?

Jeg er rimelig sikker på, at det ikke er skærmen idet  symptomerne er de samme på forskellige skærme... Mit grafikkort er et albatron geforce4 ti-4200 (det er relativt nyt).
Avatar billede gumz Nybegynder
16. maj 2004 - 02:29 #1
Hmmm...det lyder umiddelbart ikke særlig godt. Har du installeret nyeste driver? (tvivler dog på at det vil hjælpe)
Avatar billede mr_ruggerio Nybegynder
16. maj 2004 - 09:24 #2
ja, det har jeg netop gjort... det hjælper ikke
Avatar billede mr_ruggerio Nybegynder
16. maj 2004 - 09:24 #3
prikkerne er der i øvrigt ikke i fejlsikret tilstand
Avatar billede bartfreak Nybegynder
16. maj 2004 - 12:18 #4
hvordan er det opstået..??
det kan være..
kortet ikke sider ordenligt i, det skal bankes i..O)
kabel stikket sidder løst, eller du har presset din skærm helt op til væggen, og derved bugger kablet fra skærmen.
kører du med 32 bit..?
prøv evt. everest..?, det kunne være det kunne sige noget. >>http://www.lavalys.com/index.php?page=product&view=1&subpage=5

eller et benchmark program.
Avatar billede gumz Nybegynder
17. maj 2004 - 05:12 #5
prikkerne er der i ikke i fejlsikret tilstand siger du. Så lyder det meget som et driver problem faktisk. Hvilken driver bruger du? Prøv evt. en anden, f.eks Detonater.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
17. maj 2004 - 07:31 #6
håber det virker..?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
18. maj 2004 - 19:41 #7
hallooo..O)
Avatar billede mr_ruggerio Nybegynder
23. maj 2004 - 10:20 #8
tak for svarene

bartfreak>> det opstod helt spontant - det var der bare en dag da jeg tændte... jeg har desuden prøvet at banke kortet længere ind men uden resultat.

hvad er everest og hvordan skal det bruges?

gumz>> hvor kan jeg hente detonator-driverne..? jeg har hentet de nyeste fra nvidia.com, men det hjælper ikke
Avatar billede mr_ruggerio Nybegynder
23. maj 2004 - 10:48 #9
nu har jeg prøvet at installere en af de ældre detonator-drivere (fandt den på tweak.dk), men det hjælper ikke... jeg har også prøvet at deaktivere hardware-acc. under skærm-indstillinger, men heller ikke det hjælper

i fejlsikret tilstand er der stadig ingen problemer... meget mystisk
Avatar billede gumz Nybegynder
23. maj 2004 - 22:10 #10
Efter du har posted det her spørgsmål, har jeg haft et lignende problem. Der kom en masse artifacts (fejl pixels) i billedet. Jeg prøvede desperat alle ting jeg kunne komme i tanke om, b.la. et overclockings program der automatisk kan finde frem til max gpu hastighed. Den begyndte med det samme at skrue ned for clock frekvensen!! Panik angst!....Det viste sig at køleren havde løsnet sig, og da jeg rørte ved den, faldt den af.

Anyway...Tjek om køleren sidder ordenlig fast og kører rundt som den skal. Tjek evt. om der sidder tilstrækkelig med køler paste på blæseren. Prøv at presse gfx-kortet lidt, og se om det brokker sig.

Mvh
Gumz
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. maj 2004 - 22:24 #11
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. juli 2004 - 16:28 #12
køre det nu..O)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
17. juli 2004 - 17:04 #13
Vær sød at lukke..O)
marker navnet og tryk på accepter..