Avatar billede kkd Nybegynder
15. maj 2004 - 17:21 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Prisudviklingsbud - falder bærbare?

Hej...

Kæresten og jeg overvejer at anskaffe en ny bærbar, men vi gider ikke give mange penge nu, hvis prisen falder mærkbart når Intel (og AMD har jeg hørt rygter om) sender ny processor på markedet senere i år.

Hvad tror I, og hvad bygger I det på?

/kkd :oD
Avatar billede jpvj Nybegynder
15. maj 2004 - 17:24 #1
Jeg tror at prisen på bærbare kommer til at falde en del i år. Dette mener jeg ud fra 2 årsager:

1) Panelerne til fladskærmene har producenterne haft svært ved at levere i takt med efterspørgslen - dette er ved at være løst nu.
2) Man forventer at antallet af solgte bærbare vil være lidt større end antallet af stationære, dvs. der kan også forventes et større udbud.

Jeg tror dog ikke, at du skal forvente at "hvis du venter 2 måneder så falder prisern 25% og der bliver den"-situationen opstår.

Jeg plejer at se på, hvad der findes af teknologi, hvad er behovet. Findes der en notebook, der opfylder det, eller skal man lige trække den 1-2 mdr. for at få det man ønsker nu?
Avatar billede kkd Nybegynder
15. maj 2004 - 20:09 #2
Vi skal senest købe den inden august, så der er ikke så lang tid. Vil de nå at falde bemærkelsesværdigt?

(Når man nu har bestemt sig for at købe en ny gadget, er edt svært at vente.... :oD)
Avatar billede debuur Nybegynder
16. maj 2004 - 08:24 #3
Der mange gode tilbud for tiden - både Dell og HP pavilion - f.eks købte jeg en HP pavilion zt 3o2o centrino 1,4 512 ddr ram 40 gb hd ati radeon 9200 15,skærm combo dvd drev/cd brænder m.m for 14.500 i november 2003 - den sælges til omkring 12.000 kr. nu
Regn selv procenterne ud - der er masser af gode tilbud fra 9000 - 12.000 kroner
Men husk en bærbar skal du ikke købe uden at have rørt ved den set den og ikke minds hørt den ! Held og lykke med købet
Avatar billede kkd Nybegynder
16. maj 2004 - 09:20 #4
Jeg havde nu godt nok tænkt mig at gå efter noget endnu billigere, f.eks. en Acer 244 XC (tror jeg nok den hedder) til 6200, ellermåske storebroderen med 15" til 6800. På min skole har de tilsvarende Acer'e og de virker ganske udmærkede!

Er der andre der har et bud på prisudviklingen?
Avatar billede rs6200 Nybegynder
16. maj 2004 - 18:20 #5
dell har en i denne uge til ca 4000kr billigere finder du det nok ikke
Avatar billede arne_v Ekspert
16. maj 2004 - 18:36 #6
Prisen på hardware med specs X falder drastisk i løbet af et år.

Prisen på hardware i kategori (highend, midrange, lowend) falder en lille
smule i løbet af et år.

Det har været trenden i mange år.

Og der er god grund til at forvente at det også fortsætter.

Så I kan være sikre på at ved en dyr maskine kan man om et år få en
tilsvarende utroligt billigt eller ved en billig maskine så udgår den.

Men som du jo har forstået så falder priserne ikke lineært. De falder i
spring på forskellige tidspunkter.

Du skal bruge den om 2.5 måned.

Det er umuligt at sige med sikkerhed om der sker et stort prisfald
i løbet af de 2.5 måned eller første senere.

Hvis man kunen forudse det med sikkerhed, så kunne man nok tjene en
formue i hardware branchen !

Men hvis ikke du skal bruge den nu så må argumentet vel lyde:
  - måske falder den inden 1/8
  - måske falder den ikke inden 1/8
  - du skal ike bruge den nu
  - så du venter indtil 1/8 med at købe
  - hvis prisen er faldet så har du sparet penge
  - hvis prisen ikke er faldet så har du ike sparet penge men heller ikke tabt penge

Du skal ikke købe tidligere end du har brug for p.g.a. "gode tilbud".

De skal nok komme igen !

Hvis du har brug for den nu, så køb den nu.
Avatar billede kkd Nybegynder
17. maj 2004 - 20:51 #7
rs6200 >> Hvor finder du en Dell bærbar, der er bare nogenlunde up-to-date for 4000 kr?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. maj 2004 - 00:04 #8
Lukke tid ?

Og et svar såfremt min kommentar var nyttig
Avatar billede kkd Nybegynder
24. maj 2004 - 19:53 #9
ja ja da, så lukker vi