Avatar billede elisabeth Nybegynder
14. februar 2001 - 08:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

skift farve i genereret tabel

Hej Eksperter
Jeg har endnu et problem med xml. Jeg har en tabel, der er genereret fra en database. I tabellen er der to baggrundsfarver. Jeg vil gerne have det sådan at jeg har to rækker i en farvekombination og to rækker i en anden farve kombination, Jeg kan bare ikke lige gennemskue, hvordan det skal gøres. Jeg har prøvet med følgende kode;

--jeg har min sql-kode først
i = 1
if i < 3 then
strbgcolor=\"#F7F795\"
else
strbgcolor=\"#FFFFFF\"
end if

-- så løber den mine elementer igennem med en loop

--Så inden loop afsluttes

if i = 4 then
i = 1
else i = i + 1
end if

Jeg kan ikke finde ud af at få det vist gennem xsl-filen og jeg ved derfro ikke om det virker

Med venlig hilsen
Elisabeth
Avatar billede chemunga Nybegynder
19. februar 2001 - 22:56 #1
husk i din XML at angive dit XSL style sheet

<?xml-stylesheet href=\"stylesheet.xsl\" type=\"text/xsl\"?>

og så til XSL filen som kunne hedde stylesheet:

der skal du såmænd bare angive baggrunds farven for din table row sådan her

<tr bgcolor=\"blue\">
her insættes så noger data i en <td> eller en xsl template
og afsluttes så igen med
</tr>

Håber det hjælper en smule
Avatar billede elisabeth Nybegynder
20. februar 2001 - 07:58 #2
Nej det er ikke helt så nemt. Den tabel der bliver genereret skal skifte farve for hveranden række den generere. Forstil dig at de to første rækker er gule og de næste to grå og så to gul igen. Dette ønskes for at gøre tabellen mere læsevenlig, da der er ca.10 kolonner hele vejen over og mange række. Håber du også har et svar på dette. Jeg har selvfølgelig henvist til xsl filen i xml.dokumentet eller kunne jeg jo slet ikke se tabellen.Tak for forsøget håber at høre fra dig igen.
mvh Elisabeth
Avatar billede shanders Nybegynder
07. marts 2001 - 14:51 #3
Det kan evt. gøres med JavaScript !
Prøv med følgende model :

<script language=\"JavaScript\">
var ColorId = 1
function Setcolor(field)
{
If (ColorId < 3){
field.style.background=\"red\"
{
else{
field.style.background=\"blue\"
}
ColorId++
if (ColorId > 4){
ColorId = 1
}
</script>
...
<table>
<tr id=\"TrId\">
her insættes så data i en <td></td> / xsl template osv
</tr>
<script language=\"JavaScript\">
Setcolor(TrId)
</script>
</table>
...
... osv
Avatar billede elisabeth Nybegynder
09. marts 2001 - 00:26 #4
Tak for hjælpen, men jeg endte med at lave det som et internt stylesheet.
Avatar billede elisabeth Nybegynder
09. marts 2001 - 00:27 #5
Jeg lukker hermed spørgsmålet