Avatar billede doodoo Novice
14. maj 2004 - 17:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

100% height via div tags

hey... se denne side nederst:
http://www.doodoo.dk/doodoodk/all_links.php

Baggrunden følger ikke med ned, nogle der kan se og fortælle hvorfor?

http://www.doodoo.dk/doodoodk/css.css < css filen :)

nogle der kan hjælpe mig? Hvis du synes det ser underligt ud så er det fordi jeg lige er begyndt på div :)
Avatar billede kimblim Nybegynder
14. maj 2004 - 17:15 #1
Det er ikke muligt at sætte et div til at være 100% højt i fht. view-porten.. der findes dog et lille hack, hvor du sætter følgende ind i css-filen:

html{height:100%;}
body{height:100%;}
Avatar billede doodoo Novice
14. maj 2004 - 17:25 #2
tjek siden igen, det hjalp desværre ikke :(

Men helt ærligt... jeg har en div med baggrundene og hvorfor virker de ikke bare med height: 100% ligesom #main gør?
Avatar billede olebole Juniormester
14. maj 2004 - 18:19 #3
<ole>

Det første, du skal, er at sætte en Doc-Type (DTD). Ellers er der ikke tale om et HTML dokument - og bruger du ikke den korrekte, kan IE ikke tolke CSS. Brug f.eks:
  <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
... osv ...

Når du sætter procentuelle dimensioner på et element, er der tale om procent af det omkransende elements dimensioner. Derfor skal du sørge for, at elementets omkransende element har fået sat en højde.
Så kan det til gengæld ikke gå galt  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede doodoo Novice
14. maj 2004 - 19:05 #4
yes olebole.. det virkede jo :)
svar for points
Avatar billede olebole Juniormester
14. maj 2004 - 19:10 #5
... takker  :)
Avatar billede doodoo Novice
14. maj 2004 - 19:16 #6
selvtak... u got karme too :)