Avatar billede jackson Nybegynder
14. februar 2001 - 01:29 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Jeg forstår ingenting??? (grafikkort problem)?

Først lige min pc\'s konf.
Intel pentium 333MHz, Intel 440LX AGPset, 256 Mb sd-ram, Creative riva TNT2 m64(agp).

Så til det jeg ikke forstår en dyt af:

Min PC har kørt upåklageligt med hensyn til 3D-grafik(spil)intil jeg fik 128mb mere ram i, så jeg altså nu har 256mb.
Det eneste jeg har gjort, er at tage de gamle ram ud og udskiftet dem med et stk. 256mb. PC\'en og styresystem køre fint og hurtigt. Men nu vil mit TNT2-kort altså bare ikke være med? Det er ikke bare 3D baseret spil den ikke vil, men osse de mindre krævende spil vil den ikke køre, f.eks. Suddenstrike. Spillet starter dog fint op, men efter 2 min. stopper det og jeg bliver \"kastet\" ud på skrivebordet. Det er aldrig sket før.
JEG forstår ingenting???
Før jeg skiftede ram kørte alt perfekt!

1.Er det noget i BIOS der skal rettes når det isættes mere ram i ???
2.Jeg har opdateret min BIOS.
3.Jeg har installeret den sidste nye grafik-driver samt, directX 8.0. og gennemtestet denne uden fejlmeddel.
Jeg har prøvet at ændre lidt på div. settings under grafikkortet, uden held.

Jeg forstår ingenting!!! hjææælp!!

Avatar billede jackson Nybegynder
14. februar 2001 - 01:32 #1
Det er iøvrigt samme type ram, som jeg havde før.
Avatar billede makse Nybegynder
14. februar 2001 - 01:33 #2
Umiddelbart lyder det som en defekt Ramkreds.

Hvad hvis du putter den gamle i igen.
Avatar billede codebase Praktikant
14. februar 2001 - 01:39 #3
hvad med en bios update !!!

_codeb@se.
Avatar billede nuna Nybegynder
14. februar 2001 - 01:45 #4
Hvad med at sætte den gamle på igen og på den samme plads som før, så sæt den anden på ved siden af :-)

nuna
Avatar billede jackson Nybegynder
14. februar 2001 - 01:47 #5
Bios har jeg opdateret, og det virkede jo perfekt før med 128mb ram i.

Jeg gætter på at det ville køre normalt igen, hvis jeg sætter de gamle i igen.

Skal der ikke ændres noget i BIOS under \"chipset featuers\" f.eks. agp-størrelsen. Har hør at den skal være halvdelen af computerens ram-størrelse. Passer det, mon?
Min næste investering er helt klart et nyt grafikkort - men hvilke?
Avatar billede jackson Nybegynder
14. februar 2001 - 01:52 #6
Det er et stk. 256mb ram - der sidder i.
Avatar billede makse Nybegynder
14. februar 2001 - 01:56 #7
Jo, flere anbefaler at man sætter AGP til halvdelen af RAM mængde.

Du kan også starte med at sætte BIOS defaults. Hvis det ikke hjælper, så skulle problemet ikke ligge der.

Hvad grafikkort angår, så kommer det an på hvad du primært skal bruge din PC til? Er det til spil, så er Geforce2 Ultra det hurtigste end til videre. (NV20 kommer fra Nvidia, inden for kort tid)

Er det derimod 2D applikationer og tekstbehandling osv. du skal bruge den til, så vil jeg anbefale et Matrox G450. Det har den bedste 2D billedkvaliet.
Avatar billede jackson Nybegynder
14. februar 2001 - 02:02 #8
Det vil jeg prøve. den lange vej ;-)

Tak for hjælpen, indtil vidre.
Avatar billede bubel Nybegynder
14. februar 2001 - 08:18 #9
Hvor meget ram, og hvor store ram-kredse understøtter dit bundkort ?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
14. februar 2001 - 12:10 #10
Udover Sudden Strike, hvilke spil er ellers berørt af problemet?
Avatar billede strych9 Praktikant
14. februar 2001 - 15:17 #11
440LX chipsettet understøtter i teorien ikke højere end 64 MB moduler.
Avatar billede strych9 Praktikant
14. februar 2001 - 15:22 #12
Tjah, manualen siger i hvert fald 64, men jeg hører nu om success med 128 MB moduler(1x64 + 1x128). I hvert fald drejer det her sig om at chipsettet har problemer med at addessere din 256 MB blok. 3 x 64 er 192 så.. værsgo at købe et nyt motherboard.
Avatar billede jackson Nybegynder
14. februar 2001 - 16:11 #13
Uff... siderne i manualen må ha\' været klisteret sammen, for jeg fik da lige nærlæst og det ser sørme ud til at mit bundkort ikke kan følge med!!! De 256mb ram, som jeg læser det, skal i hvertfald deles op i enten 1 x 128 og 1 x 64 eller 3 x 64. Så faktum må være max. 192mb til trods for at mit motherboard tæller alle 256mb op under opstart.