Avatar billede kezzelski Nybegynder
14. februar 2001 - 00:30 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Swing i browseren

Jeg har det problem at mit næsten færdige skak-applet ikke fungere i browseren! det fungere fint med jbuilder og den emdfølgende appletviewer. Jeg tror at det er fordi at jeg har brugt den nye swingpakke, men kan det virkelig være sandt at browseren ikke kan klare det (jeg køre IE 5.00).
Avatar billede thums Praktikant
14. februar 2001 - 07:35 #1
Det kan godt passe...... af hvad jeg lige kan huske kan du ike bruge de forskellige J-components i en applet.... sorry.....
Avatar billede kama Nybegynder
14. februar 2001 - 08:20 #2
Prøv at loade appletten via nedenstående html-doc.
Du skal selvfølgelig huske at modificere den.

<HTML>
<BODY>
<OBJECT classid=\"clsid:8AD9C840-044E-11D1-B3E9-00805F499D93\"
height=\"100\"
width=\"400\"
codebase=\"http://java.sun.com/products/plugin/1.2.2/jinstall-1_2_2-win.cab#Version=1,2,2,0\"> ;
<PARAM NAME=\"code\" VALUE=\"Evt. navn på applet\">
<PARAM NAME=\"codebase\" VALUE=\".\">
<PARAM NAME=\"type\" VALUE=\"application/x-java-applet;version=1.2\">
<COMMENT>
<EMBED type=\"application/x-java-applet;version=1.2.2\"
height=\"500\"
width=\"500\"
align=\"baseline\" code=\"DinKlasse.class\"
codebase=\".\"
pluginspage=\"http://java.sun.com/products/plugin/1.2/plugin-install.html\"> ;
<NOEMBED>
</COMMENT>
No JDK 1.2 support for APPLET!!
</NOEMBED></EMBED>
</OBJECT>
</BODY>
</HTML>
Avatar billede mtilsted Nybegynder
14. februar 2001 - 16:19 #3
Den java der findes i de fleste browsere har ikke swing. Swing blev først standart med Java 1.2, mens de fleste browsere køre version 1.1

Swing findes i en selvstændig version til java version 1.1 som du kan sende sammen med dit program, men den er temlig stor(>6MB)

Avatar billede krisballe Nybegynder
19. februar 2001 - 21:35 #4
Hej
Det er fuldstændig korrekt at du ikke kan bruge swing komponenter i din browser (endnu). Det du skal gøre er at hente det plug-in som passer overens med den version af swing du bruger i din applet. Hvis du bruger JBuilder 4.0, er det plug-in til jre1.3, du skal have fat i. Dine pinsler er desværre ikke overstået her, du skal nemlig også hente den rigtige version af HTML-konverteren. Begge dele kan downloades, og udførlig forklaring i brugen af disse værktøjer findes på http://java.sun.com

krisballe