Avatar billede wmkurt Nybegynder
13. februar 2001 - 22:26 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Eksporter billed til fil

Hej
Jeg har en database fra en kunde som bl.a. indeholder over 1000 billeder med tilhørende numre og beskrivelse, disse billeder skal jeg have lagt ind i en Notes-database og her kommer problemet.

Hvordan gør jeg så det, eller rettere sagt hvordan får jeg disse billeder ud af database og gemt som filer f.eks 10.jpg, 11.jpg, 12.jpg osv.
For hvis jeg kan det, vil det herefter ikke værre nogen problem at få dem ind i Notes.
Avatar billede juks Novice
14. februar 2001 - 10:39 #1
hvis du har dem linket til en tabel , kan du vel lave en vba der gør at den omdøber billede og giver den navnet=nummer .
Avatar billede wmkurt Nybegynder
14. februar 2001 - 15:12 #2
Ja hvis de var linket ville det jo have været nemt, men så nemt er det ikke, jeg har slet ikke billederne, men det vil jo heller ikke hjælpe ret meget.

Avatar billede wa Nybegynder
17. februar 2001 - 13:22 #3
Jeg har desværre ikke stødt på nogen form for automatik, der automatisk kan give dine billeder disse fortløbende numre ....
Billederne må da have en eller anden form for navn i forvejen på anden fil ??
Hvor kommer billederne fra inden de blev lagt ind i basen ..???
Avatar billede pallepirat Nybegynder
17. februar 2001 - 14:14 #4
Har du overvejet at tilgå din MDA fra notes via en ODBC dette kunne være en nem og ligetil løsning.

Palle
The WaveIt
Avatar billede lew Nybegynder
19. februar 2001 - 16:48 #5
Prøv at kigge lidt på renamewiz http://www.renamewiz.com/
Det har jeg i utallige situationer kunnet bruge til formål som du beskriver dem. Et tip til selve konverteringen er i første omgang kun at tilføje det nye navn til det eksisterende, og derefter at fjerne det eksisterende når du har konstateret at alt er som det skal være.
Avatar billede wmkurt Nybegynder
20. februar 2001 - 01:35 #6
Det kan jeg da ikke bruge til noget, jeg har jo ikke de fysiske billeder, de befinder sig som sagt kun i databasen, ergo er der ikke noget jeg kan omdøbe.
Avatar billede wmkurt Nybegynder
20. februar 2001 - 01:39 #7
Til wa

Jeg ved ikke hvor billederne kommer fra, men det er jo sådan set også lige meget. Jeg ved at de oprindelig var Gif eller jpg billeder, hvis det ellers har nogen betydning.
Avatar billede wmkurt Nybegynder
20. februar 2001 - 01:42 #8
Til pallepirat

Ja jeg har prøvet ODBC, det virker ikke, det var det første jeg prøvede. Men ellers en udmærket ide.
Avatar billede wmkurt Nybegynder
20. februar 2001 - 01:44 #9
Til orientering:

Jeg arbejder som systemudvikler, og har flere års erfaring bl.a. inden for Access.
Avatar billede wa Nybegynder
23. februar 2001 - 15:40 #10
Nu har jeg prøvet at undersøge det ene og andet, jeg har desværre givet op ...!!

Jeg ser desværre en løsning med at smøje ærmerne op, få billederne overført til dig selv, og tast de navne/numre manuelt .....
Sorry  God fornøjelse
Avatar billede kurtlind Nybegynder
24. februar 2001 - 02:51 #11
Ok, jeg har dog selv fundet en bedre løsning, for jeg skulle faktisk bruge de billeder i sidste uge pga. deadline.
Men jeg er tilbøjelig til at gi\' dig ret, for det ser ikke ud til at der er en ordentlig måde at få fat i de billeder på, da jeg har brugt meget tid på at søge efter metoden uden held.

Men for at vende tilbage til min sammenstrikkede løsning, så løste jeg det ved simpel sendkey metoden, se nedenstående:

**********
Dim sh_id As Long
  sh_id = Shell(\"D:\\Programmer_2000\\Jasc Software Inc\\Paint Shop Pro 7\\psp.exe\")
  While Not IsNull(Me!Nr)
    Billede.SetFocus
    DoCmd.RunCommand acCmdCopy
    SendKeys \"^v\"  \'Indsæt billede i PSP
    delay 100          \'Public function
    SendKeys \"{enter}\"
    SendKeys \"^s\"      \'Gem billede
    delay 100
    SendKeys Format(Me!Nr) + \"_\" + Format(Me!Afsnit)            \'Navnet på billed
    delay 100
    SendKeys \"{enter}\" \'Gem
    delay 500
    SendKeys \"^{f4}\"  \'Luk billed
    DoCmd.GoToRecord , , acNext
  Wend
************
Det er måske ikke så kønt, men det virker, det er i hver fald noget nemmere end at skulle gøre det manuelt.
Det tog ikke mere end ca 15 min. for at hente 1067 billeder.

Spørgsmålet lukkes!!
Avatar billede kurtlind Nybegynder
25. februar 2001 - 02:37 #12
Avatar billede jens_k Nybegynder
11. juni 2002 - 17:11 #13
Hey Kurt..

Jeg har en database med 900 billeder i..

Jeg vil gerne have dem ud af den..

Der er en kolonne som hedder Filename.. Billederne skal gerne have det navn som står deri..

Kan du gøre det for 200 Point.. Så opretter jeg et spørgesmål..

Jens K