Avatar billede zoom Praktikant
10. maj 2004 - 14:34 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Horisontal placerig i midten, hvordan ?

Hejsa

Jeg har lavet en site hvor jeg har brugt en tabel med High 580 pixel til at sætte sidens indhold ind i. I skærmopløsningen 800x600 passer det hele fint. men i f.eks. 1024x768 placere den sig i toppen af billedet og giver demed for meget luft for neden.

Mit simple ;-) spørgsmål går på: Hvordan kan jeg sikre at min tabel med indhold altid vil vise sig midt på skærmen uanset skærmstørrelse valg ?

Zoom
Avatar billede le_bon Nybegynder
10. maj 2004 - 15:16 #1
For at undgå misforståelser, så mener du altså VERTIKAL centrering. ;o)

Du laver simpelt hen bare en tabel der er 100% with og 100% height, og placerer dit site deri:

<table width="100%" height="100%"  border="0" cellpadding="0">
  <tr>
    <td>Her smider du dit site!<td>
  </tr>
</table>

Mvh. le_bon
Avatar billede le_bon Nybegynder
10. maj 2004 - 15:31 #2
Sådan her selvfølgelig:

<table width="100%" height="100%"  border="0" cellpadding="0">
  <tr>
  <td align="center" valign="middle">Her smider du dit site!</td>
  </tr>
</table>
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2004 - 21:20 #3
Sory, men der er 2 alvorlige fejl i de ovenstående eksempler:
- DTD: Doctypen SKAL med, ellers går Browserne i Querk-mode.
- Der er ikke mere noget som hedder: width="100%" height="100%". Det vil ikke blive valideret korrekt, og alle Browserne vil vise det forskelligt, hvis de overhovedet vil vise koden...
Alt i alt: Meget uheldigt.

Men her er den korrekte kode:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
    <title>Untitled</title>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
</head>
<body>
<table border="0" cellpadding="0" style="width:100%;height:100%;">
    <tr>
        <td style="text-align:center;vertical-align:middle;">Denne text sidder præcist i midten, uanset skærmopløsning.
        </td>
    </tr>
</table>
</body>
</html>
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2004 - 21:23 #4
...du kan selv teste de forskelige løsninger her:
http://validator.w3.org
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2004 - 10:54 #5
Tak for points, håber at svaret var nok til at du kan komme videre.  :-)
Avatar billede le_bon Nybegynder
17. maj 2004 - 11:21 #6
Ikke for at være en nar, men husk de indlæg der er forsvandt under nedetiden i denne tråd...Hvis du skal lave det helt rigtigt så det er W3C-valid osv., så er extends metode heller ikke korrekt, og "...vil ikke blive valideret korrekt, og alle Browserne vil vise det forskelligt, hvis de overhovedet vil vise koden..."

Mvh. le_bon  c",)