Avatar billede madz15 Nybegynder
10. maj 2004 - 11:49 Der er 27 kommentarer og
3 løsninger

Vurdering af en mediegrafikerstuderendes website

Hej Eksperter.

Gider i komme med ris/ros, både af indhold og design, af sitet www.timmer.dk og måske komme med idé til hvad der kan laves i stedet for mine bokse oppe i højre hjørne.

På forhånd tak
Avatar billede rosenberg Nybegynder
10. maj 2004 - 11:57 #1
Fin side ;)

Din CV side "rykker" sig i forhold til de andre sider.

Hvorfor ikke fjerne de kasser og placer dit personlige logo / navn ... :S

/rosenberg

ps. kør på! Har selv mediegrafikerstuderende... ;)
Avatar billede madz15 Nybegynder
10. maj 2004 - 12:00 #2
Rykker sig, hvad mener du?
Avatar billede taskmgr Nybegynder
10. maj 2004 - 12:28 #3
En flot side, men jeg har et par punkter du kunne overveje.

1. Drop din 'Links' side. Den tager lidt af det professionelle aspekt.

2. Drop 'Gør timmer til din startside' linket. Jeg tvivler på at nogen vil gøre det, ikke fordi siden er dårlig, men den er ikke nyttig.

Overvej desuden at holde dig til en W3C standard :)
Avatar billede overchord Nybegynder
10. maj 2004 - 12:36 #4
Ganske paent overall, og generelt enig med de tidligere kommentarer.
Jeg finder kassen i oeverste hoejre hjorne lidt "kedelig" eller meget statisk. Den giver ikke rigtigt noget med henblik paa et virke som logo eller som illustration af nogen "grundtanke" som du maatte have med den (ellers er det ikke forklaret paa siden).
Avatar billede rosenberg Nybegynder
10. maj 2004 - 12:39 #5
madz15 > I min browser "rykker" CV siden sig verticalt.
Avatar billede rosenberg Nybegynder
10. maj 2004 - 12:39 #6
og en rettelse.... Har selv mediegrafikerstuderende > Er selv mediegrafikerstuderende
Avatar billede madz15 Nybegynder
10. maj 2004 - 12:49 #7
rosenberg: Hmm, kan du sende mig nogle screenshot på det? Okay, hvor? Hvor langt er du, og har du selv en hjemmeside?

taskmgr: 1: Ja det er rigtigt det med links-siden, men da jeg på den måde skaber besøgende har jeg valgt at have den.? 2: Det er helt rigtigt.

overchord: Det har du ret i. En idé til hvad der kunne være deroppe?
Avatar billede rosenberg Nybegynder
10. maj 2004 - 12:55 #8
KTS... 2. år... og har ingen hjemmeside pt ;)

hmm Når jeg trykker på CV... Så rykker siden sig til højre (meget lidt) men det kan godt ske at det er min browser, hvis i andre ikke ser det..!?
Avatar billede taskmgr Nybegynder
10. maj 2004 - 12:56 #9
Tja, du skal måske også overveje (evt. undersøge) om de hits er noget værd. Men ok, hvis dine tidligere kunder har fundet frem til dig sådan, så er det vel ok.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
10. maj 2004 - 12:57 #10
I Firefox rykker siden sig en smule til venstre på CV siden, men det skyldes at der dukker en scrollbar op.
Avatar billede rosenberg Nybegynder
10. maj 2004 - 12:58 #11
tror faktisk det er min browser da grunden er at der kommer scroll ;)
Avatar billede madz15 Nybegynder
10. maj 2004 - 13:04 #12
taskmgr: Det har du ret i...
rosenberg: Hehe, så er det derfor ;)
Avatar billede webdogs.dk Nybegynder
10. maj 2004 - 14:19 #13
Jeg syntes den er lidt for meger rød og gul savner lidt mere grafik på siden. Hvis du vil sælge dig selv som mediegrafiker elev, er du nødtil at vise du kan noget i feks photoshop.

Syntes det er lidt irreterende når man åbner en ny side og man skal vente på at det samme grafik bliver opdateret igen kunne det ikke være en ide at lave en iframe ?

Hos mig rykker det hele sig også når man holder musen over cirklerne i arbejde og cv

Syntes der er et elle andet forkert ved din fikant i højre hjørne, den virker skæv. Burde det øverste hjørne når man ser det som en stor firkant ikke sænkes før den er kommer til at se rigtig ud ?
Avatar billede webdogs.dk Nybegynder
10. maj 2004 - 14:23 #14
Her er et screenshot af hvordan det hopper hos mig i internet explorer http://www.webdogs.dk/hpper.gif
Avatar billede madz15 Nybegynder
10. maj 2004 - 14:42 #15
webdogs.dk: Jeg syntes ikke der behøves at reklamere via fede effekter i f.ek.s photoshop.
Det med iframen er jeg imod. Til tider kan de være gode, men ikke i dette tilfælde syns jeg, og explorer burde også "gemme" grafikken første gang du loader den.
Det med at siden hopper er fordi (som du kan se) at den loader et gammelt billede. Dette kan skyldes webhotellets server, eller internetserveren.
Avatar billede overchord Nybegynder
10. maj 2004 - 14:44 #16
madz15 -> mht kassen i hjoernet. Tjah du kunne jo enten finde paa noget som illustrurer Dig lidt bedre (et billede af dig selv med nogle effekter??) eller noget som signalerer af du er grafiker (en grpahics tablet eller en tegning af pensler og blyanter??).
Mest bare noget som signalerer noget relevans.
Avatar billede webdogs.dk Nybegynder
10. maj 2004 - 14:50 #17
Det er naturligvis dit valg jeg syntes bare at hvis man ønsker at gøre reklame for sine egenskaber bør der være noget der for en som tilskuer eller interesseret til at sige hold kæft her er en spændende person som ved hvad det her drejer sig om og dette indtryk skal komme på første side man skal ikke til at kigge referancer igennem for at få dette indtryk for så er de fleste alllerede væk.

Det er ikke godt nok at det skyldes webhotellets server eller internetserver at siden hopper for igen udsender du et signal om at du ved der er et problem som du vælger at se igennem finger med og det får dig ikke til at virke interessant for din målgruppe.

Explorer gemmer også grafikken men det tager stadig lidt tid at køre det hele ind igen og det syntes jeg virker irreterende. Hvad er det ved iframen du er imod bruger det selv på min side og syntes det giver siden en dejlig ro istedet for at det hele forsvinder og kommer igen.
Avatar billede rosenberg Nybegynder
10. maj 2004 - 15:34 #18
Jeg vil give webdogs ret.

Hvis jeg som mediegrafiker-elev skulle presentere mig selv for evt elevpladser ville jeg ikke tøve med at vise hvad jeg kunne med diverse effekter !MEN! stadig holde det stilrent og kontrolleret... det er jo det der er kunsten ;)
Avatar billede madz15 Nybegynder
10. maj 2004 - 18:45 #19
rosenberg: Det er rigtigt.

webdogs: Er siden hurtigere at hente nu, og "fejler" den stadig?
Avatar billede webdogs.dk Nybegynder
10. maj 2004 - 18:51 #20
Nej nu virker det fint der kan du se det var dit arbejde der var fejl i eller hvad var det ?

Det er altid godt at lave det stilrent og kontrolleret men det er vel heller ikke noget problem at gøre samtidig med man viser hvad man kan rent grafisk ;-)
Avatar billede madz15 Nybegynder
10. maj 2004 - 18:59 #21
webdogs: Det var godt. Grunden til det var fordi jeg havde lavet det med for mange "små" billeder, og har man en lettere hurtig forbindelse sker der tit fejl under loadningen. Men det er godt det er rettet nu ;-).
Avatar billede webdogs.dk Nybegynder
10. maj 2004 - 19:01 #22
Det ville også være en god ide at lave lidt luft i toppen. 20 pixel fra firkantens top til toppen af siden ville give lidt mere luft.
Avatar billede madz15 Nybegynder
10. maj 2004 - 19:03 #23
webdogs: Jep. Det ser jeg på når jeg finder noget nyt istedet for firkanten.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
10. maj 2004 - 19:28 #24
Du får lige et svar så jeg ikke glemmer det :)
Avatar billede rosenberg Nybegynder
10. maj 2004 - 22:45 #25
JA hvorfor ikke, kunne jo være ;)
Avatar billede madz15 Nybegynder
14. maj 2004 - 21:59 #26
Så folkens, nu har jeg rettet lidt her og der... Hvad syntes i?
Mener i stadig min boks i toppen skal fjernes, og kunne jeg sætte et billede ind af mig selv, eller vise nogle af de sites jeg har lavet på en lidt grafisk måde?
Avatar billede taskmgr Nybegynder
17. maj 2004 - 10:03 #27
Syns ikke rigtigt at dit "brev" passer ind i designet. Prøv at lave noget smart der passer til helheden.
Avatar billede formanden Nybegynder
17. maj 2004 - 13:52 #28
Hvis der skal være noget i højre hjørne burde du i hvert fald lave det i runde former som resten af dit design. Desuden synes jeg linkene i toppen burde vendes 180 grader. Og en lidt smartere skrifttype til links og overskrift ville også give et løft til siden.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
13. juni 2004 - 00:46 #29
Lukketid? :)
Avatar billede madz15 Nybegynder
03. juli 2004 - 23:37 #30
Tak