Avatar billede dr-jay Nybegynder
10. maj 2004 - 11:40 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Hvordansammenstykker man værdien af et felt med fra andre felter?

Hvordan kan vi sætte værdien af et felt sammen af dele af værdierne fra andre felter?

Vi har en relation Bag(BID, bag_no, find_situation [Land or Sea]) og en-til-mange relation List(BID, LID, find_no, predescription). I Formular Bag indtaster vi værdierne tilhørende denne relation og i en underfomular taster vi værdierne for List. Til hver Bag kan hører flere poster i List. Feltet find_no i List er sammensat af værdien fra feltet find_situation og bag_no. Fx bag_no 15 og find_situation Sea skal give find_no S15.1 for den første post S15.2 for den anden post osv.

Vi søger en måde at automatisere værdien af dette felt således at brugeren ikke skal taste data som allerede ligger i databasen.

VH
Mikkel og Jeppe
Avatar billede juks Novice
10. maj 2004 - 11:53 #1
prøv at lave en combo-boks .. der er en guide der kan lave opslag efter en bestem værdi...
den kode kan så sættes ind i andre felte
Avatar billede jensen363 Forsker
10. maj 2004 - 12:52 #2
Er det dette I efterspørger ?

find_no.Value = find_situation & bag_no
Avatar billede terry Ekspert
14. maj 2004 - 18:11 #3
In a query you can make a calculated field which does this for you.

When you make your query add something like this in a column.

CombinedFieled:[table1]![field1] & [table2]![Field2]

Change the table and field names to the correct names
Avatar billede dr-jay Nybegynder
17. maj 2004 - 11:23 #4
takker for hjælpen!