Avatar billede dr-jay Nybegynder
10. maj 2004 - 11:22 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hvordan tager vi værdien af et felt med til en ny fomular?

Hvordan får vi værdien af et felt fra formular 1 med til formular 2, som vi åbner vha. en kommandoknap (formularhandling > åben formular)?

Skal vi oprette en makro? Eller skal vi ind og skrive noget VB (det ville vi meget gerne undgå!)

VH
Mikkel og Jeppe
Avatar billede jensen363 Forsker
10. maj 2004 - 11:27 #1
Er der tale om to forskellige tabeller, som de to formularer modtager data fra, eller er det een og samme tabel.
Avatar billede dr-jay Nybegynder
10. maj 2004 - 11:45 #2
Der er tale to forskellige tabeller.
Avatar billede jensen363 Forsker
10. maj 2004 - 12:01 #3
Noget i retning af :

Private Sub Form_Current()
    Data2.Value = Forms!Formular1![Data1]
End Sub

Burde kunne gøre det
Avatar billede dr-jay Nybegynder
10. maj 2004 - 13:10 #4
Vi har forsøgt at sætte dit kodestykke ind i kommandoknappen. Først vil vi lige redegører for navnene for formularene
Formular1 = CRFF
Formular2 = FRF
Data1= List_LID
Data2= Artifacts_LID:

Private Sub Kommandoknap8_Click()
On Error GoTo Err_Kommandoknap8_Click

    Dim stDocName As String
    Dim stLinkCriteria As String

    stDocName = "FRF"
    DoCmd.OpenForm stDocName, , , stLinkCriteria

#dette kode har vi fra dig

  Artifact_LID.Value = Forms!FRF![List_LID]

#

Exit_Kommandoknap8_Click:
    Exit Sub

Err_Kommandoknap8_Click:
    MsgBox Err.description
    Resume Exit_Kommandoknap8_Click

End Sub

Når vi afvikler denne kode, får vi fejlmedelsen 'Objekt required', som om en af variablerne har en forkert type.

Skal kode overhovedet sættes ind her? Eller skal den deklareres i en metode for sig som kaldes ved en ny kommendo knap eller inde i metoden til kommandoknappen?

-Mikkel og Jeppe
Avatar billede jensen363 Forsker
10. maj 2004 - 13:14 #5
I det nævnte eksempel, er den tiltænkt som en hændelsesprocedure, som indtræffer når I åbner den nye formular ( Form_Current() ), dvs. den skal ikke indsættes på knappen, men den åbnede formular ;)
Avatar billede mugs Novice
10. maj 2004 - 14:37 #6
Jensen363 kode skal kunne gøre det, men jeg vil dog godt tage en lille ting med i betragtning. Når I åbner formular2, vil jensen363 kode altid blive overført til Formular2, også selvom det ikke var meningen. I risikerer altså utilsigtet at ændre en eksisterende post.
I kan tilføje en linie mere, hvis I vil overføre værdien hvis det drejer sog om en my post:

Private Sub Form_Current()
I Me.NewRecord = True Then
Data2.Value = Forms!Formular1![Data1]
End Sub

I skal være opmærksomme på, at Formular skal åbnes fra Formular1, idet Formular12 skal være aktiv, når I refererer til den.

Formular2 åbnes med denne:

DoCmd.OpenForm "Formular2"

Som indsættes i en kommandoknap i Formular1
Avatar billede terry Ekspert
14. maj 2004 - 18:14 #7
Depending on what you want the field to you can use teh OpenArgs parameter

docmd.OpenForm "FormName",acNormal,,,,,"This is the OpenArgs Paramater"

Then in the form you open you can use

Msgbox "Lets see the OpenArgs > " & Me.OpenArgs
Avatar billede dr-jay Nybegynder
17. maj 2004 - 12:27 #8
Tak for de mange svar, vi har fundet ud af at hvorledes vi bringer værdien af et felt fra en form til en anden form.

Det problem vi står i er at det felt vi skal have fat i ligger i en subform og når henviser til denne subform (List) får vi en fejl om at formularen ikke eksistere. Hvilket vi ikke forstår!

Private Sub Form_Current()
LID.Value = Forms!List![LID]
End Sub

Hvordan referere vi til et felt som ligger i en subform?

VH
Mikkel og Jeppe
Avatar billede mugs Novice
17. maj 2004 - 13:28 #9
Referer først til subformen derefter til feltet.
Avatar billede mugs Novice
17. maj 2004 - 13:30 #10
Me.Underformularens_Navn!Feltnavn = "hej"
Avatar billede dr-jay Nybegynder
17. maj 2004 - 13:42 #11
Det er den omvendte rækkefølge vi har. Dvs. værdien kommer fra en underformular (LIST) og skal tildeles et felt i en ny formular.
-Mikkel og Jeppe
Avatar billede dr-jay Nybegynder
17. maj 2004 - 13:46 #12
Vi har egentlig fået svar på vores oprindelige spørgsmål om overførsel af værdi fra en formular til en anden og det virker! Tusind tak for det.

Vi står dog nu med en problematik om at hente værdien fra en underformular, som giver os en del problemer. Derfor har vi oprettet et nyt spørgsmål der præcist omhandler underformular problematikken.

VH
Mikkel og Jeppe
Avatar billede mugs Novice
17. maj 2004 - 14:24 #13
Skal vi så få dette afsluttet?
Avatar billede dr-jay Nybegynder
17. maj 2004 - 14:32 #14
Ja det ville glæde os meget *sss*

Så hvis
Avatar billede dr-jay Nybegynder
17. maj 2004 - 14:34 #15
Prøver forgæves at trykke på accepter for at give Jer nogle point, men intet sker...
Avatar billede terry Ekspert
17. maj 2004 - 19:01 #16
you need to accept each name and then give the points!
Avatar billede terry Ekspert
19. maj 2004 - 14:10 #17
!
Avatar billede terry Ekspert
23. maj 2004 - 20:28 #18
status?
Avatar billede terry Ekspert
23. maj 2005 - 20:40 #19
.