Avatar billede cthomsen Nybegynder
09. maj 2004 - 23:58 Der er 6 kommentarer

Seekslider til Windows Mediaplayer

Hejsa!

Jeg sidder med et større problem idet jeg gerne vil konstruere min egen seekslider til Windows Media Player, som er blevet embedded på en html page. Jeg har fundet frem til at selve funktionen ser ud som flg.

toolTip="Seek"
foregroundProgress="wmpprop:player.network.downloadProgress"
max="wmpprop:player.currentMedia.duration"
min="0"
value="wmpprop:player.controls.currentPosition"
onDragEnd="jscript:player.controls.currentPosition=value;"
useForegroundProgress="true"

Men hvordan udnytter man ovenstående og i det hele taget... hvordan integrere jeg en sådan funktion således, at jeg har mulighed for at lave mine egne slider's på en simpel måde?!

Jeg er kommet så vidt, at jeg er klar over hvordan man embedder en WM player samt laver simple funktioner så som play, stop o.s.v., men som I nok allerede har gættet, så er dette noget mere "lusket" :-)

På forhånd tak

Med venlig hilsen
Claus Thomsen
Avatar billede olebole Juniormester
10. maj 2004 - 01:01 #1
<ole>

Hvis du kunne pege på et link til, hvor du har fundet koden, ville det måske være lettere at hjælpe  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede cthomsen Nybegynder
10. maj 2004 - 22:07 #2
Det er via Microsoft SDK jeg har fundet scriptet og det kan findes på flg. url: http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/wmplay/mmp_sdk/seekslider.asp
Avatar billede olebole Juniormester
10. maj 2004 - 23:49 #3
Så går du til følgende URL:
  http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/wmplay/mmp_sdk/windowsmediaplayerskins.asp

Så kan du se tre punkter i menuen til venstre om skins. Der må du starte fra begyndelsen ... det virker temmelig overskueligt og veldokumenteret. Det kræver dog, du er vandt til at arbejde med XML  :)
/mvh
Avatar billede olebole Juniormester
11. maj 2004 - 00:26 #4
Hvis du åbner et skin, kan du jo se, hvordan de enkelte filer er skrevet. Åbner du en håndfuld forskellige fra forskellige kilder, kan du hurtigt lære at skrive skins  :)
/mvh
Avatar billede cthomsen Nybegynder
20. juni 2004 - 21:20 #5
problemet ligger bare i at det ikke er et skin jeg vil lave, men en java lign. kontrol hvor den styrer lyden dynamisk enten via en slider/knap eller på anden vis således f.eks. at en værdi bliver fastsat via et objekt. Skins er lige til at lave ud fra det link du har sendt, men det er desværre ikke lige det jeg søger :-(

Hvis du f.eks. går ind på DR.dk hjemmeside og trykker på deres radio player, så har du mulighed for at skrue op/ned via en "slider" - det er samme funktion jeg søger :-)
Avatar billede olebole Juniormester
21. juni 2004 - 04:12 #6
Ahaaa ... så er det en 'VolumeSlider' og ikke en 'SeekSlider', du leder efter  :)

Kik evt. på det eksempel, jeg lavede til en anden bruger her:
  http://www.eksperten.dk/spm/499113