Avatar billede amoelle Nybegynder
09. maj 2004 - 16:26 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

overflow fra dbms_output.put_line når jeg spooler til fil

Jeg får buffer overløb når jeg spooler i en fil, - hvordan er det nu at jeg slipper af med det ?
jeg troede, at arraysize 2 løste det ? - men nej !!

PL/SQL scriptet kalder en funktion, der indeholder en linie:
dbms_output.put_line('h_cur.PK=' ||h_cur.PK||',ROWNUM =' ||h_cur.ROWNUM||',h_cur.HBDLINK=' ||h_cur.HBDLINK); som jeg af test årsager er nødt til at have i spoolfilen.
Hvis ikke scriptet fejlede, ville jeg få linien ca 35.000 gange.

nogen hurtige tips til hvordan jeg skaffer mig mit testoutput ?
på forhånd tak
/Anne

********************************************

set serverout on
set termout off
set arraysize 2
spool traverse.txt
start step1/traverseHAENDELSE_1;
spool off

giver følgende fejl

FEJL i linie 1:
ORA-20000: ORU-10027: buffer overflow, limit of 2000 bytes
ORA-06512: ved "SYS.DBMS_OUTPUT", linje 35
ORA-06512: ved "SYS.DBMS_OUTPUT", linje 198
ORA-06512: ved "SYS.DBMS_OUTPUT", linje 139
ORA-06512: ved "AKM_351.COPY_HAEND_ELMKOMP", linje 26
ORA-06512: ved linje 26
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2004 - 16:39 #1
Bufferen er ikke så stor

Men du kan sætte

set serverout on size 1000000
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2004 - 16:42 #2
Hvis denne buffersize heller ikke er stor nok kan du:

a) bruge utl_file til at få dannet en fil på SERVEREN
b) skrive output til en (temporær) tabel, som du selecter fra bagefter
Avatar billede amoelle Nybegynder
09. maj 2004 - 16:48 #3
Tak for hjælpen,
...første tip hjalp i min testbase, men når jeg får en kopi af driften (3,2 mill records), må jeg nok hellere benytte tip nr 2a.
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2004 - 17:03 #4
Hvis du skal have 3,2 mill records ud må du nok regne med problemer! Held og lykke med det. Skriv igen, hvis det bliver for stort.

Der findes et apache-projekt som hedder LOG4PLSQL, http://otn.oracle.com/pub/articles/moulard_log4plsql.html.
Det kunne måske blive nyttigt for dig.
Avatar billede amoelle Nybegynder
09. maj 2004 - 17:10 #5
Jeg regner ikke med at skrive alle ud, men nu hvor jeg tester, er det vigtigt at checke, at alle kandidater i min cursor (der indeholder en cursor) bliver behandlet.
Senere bliver det nok noget i stil med, at skrive en linie med timestamp og PK-værdier ud for hver 500.000 record, - bare for at se, at det bevæger sig ;-)

...men tak også for det sidste tip, jeg er vant til at brug Log4J til min javakode, så det skal helt sikkert også undersøges.