Avatar billede mostcrazy Nybegynder
09. maj 2004 - 14:09 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Glidende overgang imellem 2 eller flere billeder

Hej

Jeg har et eller flere billeder jeg godt vil smide en glidende overgang på, således at de bliver sat sammen i et med glidende overgang.

Hvordan gør man lige det? Er det muligt at få en step by step vejledning til det?

Jeg bruger PSP 6.0
Avatar billede festkongen Nybegynder
09. maj 2004 - 15:12 #1
De 2 billeder skal ligge i hvert deres lag.
Lav et nyt lag med en gradient gående fra foreground til transparent fra side til side.
Ctrl+klik på laget med gradienten.
Klik på det øverste af billederne og tryk på delete.
Slet laget med gradienten.
Nu skulle de 2 billeder gerne fade ind i hinanden.
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
09. maj 2004 - 17:09 #2
hmm funker vist ikke helt
Avatar billede festkongen Nybegynder
09. maj 2004 - 17:31 #3
Ups... Ser lige du spørger til PSP - jeg troede det var Photoshop - sorry :-)
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
09. maj 2004 - 17:33 #4
spørgsmålet ligger i PSP kategorien hehe, men det kan jo ske
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2004 - 22:56 #5
Dette link er godt nok til version 8, men mon ikke du kan bruge det alligevel
http://www.psphelp.com/Fv8masks_02.html
Avatar billede pixpax Nybegynder
10. maj 2004 - 15:34 #6
Hvis ikke ovenstående link hjælper så prøv følgende:
1.Åbn de billeder du vil lave glidende overgange imellem og lav et nyt billede, som er stort nok til dem begge to.
2.Kopier det ene billede og sæt det ind på det tomme billede som et nyt layer.
3.Brug selection tool (rectangel) til at vælge hele billedet.
4. I menuen Selections vælger du modify->feather. Indtast en rimelig høj værdi, f.eks. 15 og inverter derefter din selection.(Ctrl+Shift+i)
5.Tryk delete nogle gange til du synes billedets kant er gennemsigtig nok.
6.Gentag pkt. 2 til 5 med det andet billede
7.Flyt billederne tættere sammen med Move tool.
8.Vil du undgå en udtonet kant om hele billedet vælger du blot den kant, du vil udtone, indtaster et mindre tal under feather og fjerner evt den lille restkant med viskelæderet når du har trykket delete
Håber det hjælper dig.