Avatar billede janjacobsen Nybegynder
09. maj 2004 - 12:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kan ikke logge ind på postgresql

Under administration af en postgresqldatabase er jeg kommet til at indikere at man skal logge ind via pam til databaserne.
Det betyder at der er lukket for alle som ellers har adgang til postgresql, samt at ingen andre har adgang til postgresql.
Hvordan ændrer jeg det? Hvor - for der står intet i pam.d.
Avatar billede janjacobsen Nybegynder
09. maj 2004 - 15:51 #1
Nu ser loggen således ud:

PANIC:  The database cluster was initialized with LC_COLLATE 'da_DK',
    which is not recognized by setlocale().
    It looks like you need to initdb.

Ok, hvordan laver man en initdb igen når man har filerne?
Hvis jeg sletter /data får jeg en fejl under initdb:

bash-2.05b# su -l pgsql -c initdb
The files belonging to this database system will be owned by user "pgsql".
This user must also own the server process.

The database cluster will be initialized with locale C.

creating directory /usr/local/pgsql/data... ok
creating directory /usr/local/pgsql/data/base... ok
creating directory /usr/local/pgsql/data/global... ok
creating directory /usr/local/pgsql/data/pg_xlog... ok
creating directory /usr/local/pgsql/data/pg_clog... ok
creating template1 database in /usr/local/pgsql/data/base/1... IpcSemaphoreCreate: semget(key=1, num=17, 03600) failed: No space left on device

This error does *not* mean that you have run out of disk space.

It occurs when either the system limit for the maximum number of
semaphore sets (SEMMNI), or the system wide maximum number of
semaphores (SEMMNS), would be exceeded.  You need to raise the
respective kernel parameter.  Alternatively, reduce PostgreSQL's
consumption of semaphores by reducing its max_connections parameter
(currently 1).

The PostgreSQL Administrator's Guide contains more information about
configuring your system for PostgreSQL.

initdb failed.
Removing /usr/local/pgsql/data.
Avatar billede janjacobsen Nybegynder
19. maj 2004 - 09:47 #2
Jeg har løst problemet med en ny installation.