Avatar billede karmapolice Nybegynder
09. maj 2004 - 00:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Compile php sider så sourcen ikke kan læses

Jeg har lavet nogle sider som jeg godt vil lægge op på en server "ude i byen". Men for en sikkerheds skyld kunne jeg godt tænke mig at siderne ikke bare lå som source-kode på serveren. Kan det lade sig gøre at compile PHP-sider?

Alternativt, kan man (hvis jeg får lov) lægge nogle compilede filer (skrevet i C/C++) ved siden af PHP-filerne og så kalde algoritmerne og en masse funktionalitet indefra php-filerne??

Mvh,
Nicolai
Avatar billede detox Nybegynder
09. maj 2004 - 01:21 #1
Du kan kan prøve at se på en encoder som fx denne:

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=85927
Avatar billede leif Seniormester
09. maj 2004 - 09:35 #2
Undskyld, men regner du med at udbyderen vil hygge din kode eller hva' ???
Avatar billede karmapolice Nybegynder
09. maj 2004 - 12:52 #3
Leif:
I forvejen compiles PHP-sider første gang de vises, så umiddelbart kunne de lige så godt også compile min C-kode.

Men mit spørgsmål går jo på at jeg IKKE vil have min source-kode liggende på min udbyders server, så min plan var at compile filerne hjemme og så uploade dem. Jeg mangler bare muligheden for at kalde funktioner når de først ligger som compilede filer.
Avatar billede swaxi Nybegynder
09. maj 2004 - 17:43 #4
hvis din udbyder ellers er med på det, kan du jo lvae cgi-programmer. det er binære filer og skrives typisk i c/c++ ...
mere realistisk er nok detox' forslag om, at bruge en encoder ... der findes nogle stykker - ioncube regnes vist for, at være den "bedste" på markedet :
http://www.ioncube.com/
Avatar billede coderdk Praktikant
10. maj 2004 - 00:53 #5
Det kræver software installeret på udbyderens server :P
Du kan kigge på http://turck-mmcache.sourceforge.net/ og se om de vil installere det - Den har en encoder der gør hvad du vil.
De får samtidig lavere load, hurtigere responstid osv - Den skulle være lige så hurtig eller hurtigere end Zends egen kommercielle cache.
Avatar billede coderdk Praktikant
10. maj 2004 - 00:56 #6
Alternativt kunne du undersøge om du har lov til at loade dynamiske moduler i PHP - Hvis du kan det kan du jo bare skrive det mest kritiske i C, og lave loadable modules, det er ikke svært hvis du kan kode C i forvejen.
Har selv lige skrevet et modul der kan finde ud af hvor en IP adresse hører hjemme ;) Check den evt. ud der er source med: http://weirdsilence.net/view/2004/05/05/13
Avatar billede karmapolice Nybegynder
10. maj 2004 - 14:51 #7
Dynamiske moduler ligner vist cirka 100% det jeg havde tænkt mig. Tak for det...