Avatar billede janjacobsen Nybegynder
08. maj 2004 - 19:05 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

php-installation driller

Jeg har kørt php-install jf. http://www.eksperten.dk/spm/497198 ,
og det ser ud som om installationen lykkes, men selve installationen er væk lige efter.
under en locate php4 findes der ingen ting og jeg kan ikke finde php.ini.
Hvordan kan det være?
Nogen som kan hjælpe med en ordentlig installation?
Avatar billede phpwiz Nybegynder
08. maj 2004 - 19:48 #1
så er det bare om at prøve at hjælpe så jeg kan få del i points .. ;o)

søg på :

>find / -name php.ini-dist

og omdøb den til : php.ini

genstart apache : apachectl restart

så skulle den være der.
Avatar billede janjacobsen Nybegynder
08. maj 2004 - 20:50 #2
Ja, det må du undskylde. Jeg så ikke lige at det var dig, som kom med guldkornet.
Men det findes ikke.. Mærkeligt, for den henter og kører installationen.
Der findes ingen php-dist på computeren.
Avatar billede phpwiz Nybegynder
08. maj 2004 - 20:55 #3
kig i : /usr/local/etc/

der plejer den at smide den,
Avatar billede janjacobsen Nybegynder
08. maj 2004 - 21:02 #4
Nej, der er intet.
Avatar billede janjacobsen Nybegynder
08. maj 2004 - 21:08 #5
Kun de her:
/usr/ports/lang/php4/work/php-4.3.4/php.ini-dist
/usr/ports/www/mod_php4/work/php-4.3.4/php.ini-dist
/usr/ports/x11-toolkits/php-gtk/files/php.ini-dist
Avatar billede phpwiz Nybegynder
08. maj 2004 - 21:10 #6
og du har installeret med :

make install

?
Avatar billede janjacobsen Nybegynder
08. maj 2004 - 21:13 #7
Yes, maskinen henter - kører installationen - og forsvinder.
Avatar billede janjacobsen Nybegynder
08. maj 2004 - 21:51 #8
Ok, nu viser den dette:

-bash-2.05b# cd /usr/ports/www/mod_php4
-bash-2.05b# make install
===>  mod_php4-4.3.4_2,1 depends on file: /usr/local/lib/libcrack.a - found
===>  mod_php4-4.3.4_2,1 depends on file: /usr/local/sbin/apxs - found
===>  mod_php4-4.3.4_2,1 depends on executable: bison - found
===>  mod_php4-4.3.4_2,1 depends on shared library: curl.2 - found
===>  mod_php4-4.3.4_2,1 depends on shared library: db4.0 - found
===>  mod_php4-4.3.4_2,1 depends on shared library: xml2.5 - found
===>  mod_php4-4.3.4_2,1 depends on shared library: freetype.9 - found
===>  mod_php4-4.3.4_2,1 depends on shared library: png.5 - found
===>  mod_php4-4.3.4_2,1 depends on shared library: jpeg.9 - found
===>  mod_php4-4.3.4_2,1 depends on shared library: Xpm.4 - found
===>  mod_php4-4.3.4_2,1 depends on shared library: gdbm.3 - found
===>  mod_php4-4.3.4_2,1 depends on shared library: intl.5 - found
===>  mod_php4-4.3.4_2,1 depends on shared library: gmp.6 - found
===>  mod_php4-4.3.4_2,1 depends on shared library: iconv.3 - found
===>  mod_php4-4.3.4_2,1 depends on shared library: mcal.0 - found
===>  mod_php4-4.3.4_2,1 depends on shared library: mcve.3 - found
===>  mod_php4-4.3.4_2,1 depends on shared library: mcrypt.8 - found
===>  mod_php4-4.3.4_2,1 depends on shared library: ltdl.4 - found
===>  mod_php4-4.3.4_2,1 depends on shared library: mhash.2 - found
===>  mod_php4-4.3.4_2,1 depends on shared library: ming.3 - found
===>  mod_php4-4.3.4_2,1 depends on shared library: udmsearch.1 - found
===>  mod_php4-4.3.4_2,1 depends on shared library: pdf.6 - not found
===>    Verifying install for pdf.6 in /usr/ports/print/pdflib
>> PDFlib-Lite-5.0.2-Unix-src.tar.gz doesn't seem to exist in /usr/ports/distfiles/.
>> Attempting to fetch from http://www.pdflib.com/products/pdflib/download/.
fetch: http://www.pdflib.com/products/pdflib/download/PDFlib-Lite-5.0.2-Unix-src.tar.gz: Not Found
>> Attempting to fetch from ftp://ftp.FreeBSD.org/pub/FreeBSD/ports/distfiles/.
fetch: ftp://ftp.FreeBSD.org/pub/FreeBSD/ports/distfiles/PDFlib-Lite-5.0.2-Unix-src.tar.gz: File unavailable (e.g., file not found, no access)
>> Couldn't fetch it - please try to retrieve this
>> port manually into /usr/ports/distfiles/ and try again.
*** Error code 1

Stop in /usr/ports/print/pdflib.
*** Error code 1

Stop in /usr/ports/www/mod_php4.
*** Error code 1

Stop in /usr/ports/www/mod_php4.
Avatar billede phpwiz Nybegynder
08. maj 2004 - 22:07 #9
du husker at logge ind som root ikke ?
Avatar billede janjacobsen Nybegynder
08. maj 2004 - 22:39 #10
Jo, jeg logger kun ind som root...
Maskinen fungerer kun som server
Avatar billede janjacobsen Nybegynder
09. maj 2004 - 00:23 #11
Ok, jeg slettede alt i /usr/ports/www/php4/* og startede forfra uden PDFlib og flux - det virker!
Tak for hjælpen!