Avatar billede bentblod Nybegynder
08. maj 2004 - 16:44 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Lidt omkring applets

Hej vil spørger om 2 spørgsmål...

1. Hvordan laver man en applet som ikke kræver at man har virtuel machine på ?? Skal man bare bruge en ældgammel version af java eller hvordan?

2. Når man loader en applet, så er der bare en grå skærm.. Vil gerne have det sådan så der f.eks. er en % tæller der viser hvor meget den har loaded.. har jeg set flere steder hvor de laver den. Hvordan laver jeg det??

Tak på forhånd for svarene :)
Avatar billede arne_v Ekspert
08. maj 2004 - 16:47 #1
re 1)

En Java applet kræver altid en Java Virtual Machine.

Hvis man nøjes med at bruge funktionalitet som var i Java 1.1, compiler
med -target 1.1 og undgår de par småting som Microsoft ikke ville implementere,
så kan ens applet køre i Microsoft JVM.

Ellers kræver det en nyere JVM (current er version 1.4 med 1.5 i beta).
Typisk Sun JVM.

re 2)

Ingen anelse.
Avatar billede bentblod Nybegynder
08. maj 2004 - 16:50 #2
Ok, trist at folk skal installere den virtuel machines skaber rimelig mange problemer synes jeg :(

Men tak for svaret :)
Avatar billede arne_v Ekspert
08. maj 2004 - 16:52 #3
Jeg har engang set et eller smart JavaScript/ActiveX/et-eller-andet
som kunne detecte om folk havde Java og hvis ikke prompte dem for
at downloade.
Avatar billede s_friis Nybegynder
08. maj 2004 - 19:51 #4
Ved hjælp af nedenstående tjekes om folk har JVM - hvis ikke får de en promt til download - de skal bare sige ok uden at tage stilling til noget som helst - enkelt og lige til.
Bruger det selv til en JApplet.

Ret selv til dine egne class-henvisninger.

hilsen sf

<HTML>
<HEAD>
  <TITLE>Puslespil</TITLE>
    <link rel="stylesheet" href="text.css" type="text/css" />
</HEAD>
<BODY>
<DIV align="center">
<p>Bland og saml billedet igen</p>

<P>

<OBJECT classid="clsid:8AD9C840-044E-11D1-B3E9-00805F499D93"
WIDTH = 350 HEIGHT = 400  codebase="http://java.sun.com/products/plugin/1.2/jinstall-12-win32.cab#Version=1,2,0,0">
<PARAM NAME = "CODE" VALUE = "PuslespilApp.class" >
<PARAM NAME = "CODEBASE" VALUE ="http://www.dch-harlev.dk/puslespilApp">

<COMMENT>
<EMBED type="type="application/x-java-applet;version=1.2" java_CODE = "PuslespilApp.class" WIDTH = 350 HEIGHT = 400  pluginspage="http://java.sun.com/products/plugin/1.1.1/plugin-install.html"><NOEMBED></COMMENT>

</NOEMBED></EMBED>
</OBJECT>

<!--
<APPLET  CODE = "PuslespilApp.class" WIDTH = 350 HEIGHT = 400 >

</APPLET>
-->

</P>
</DIV>

</BODY>
</HTML>
Avatar billede bentblod Nybegynder
10. maj 2004 - 10:01 #5
Ahh tusinde tak :) Kan godt bruges!
Avatar billede bentblod Nybegynder
10. maj 2004 - 11:04 #6
Hm synes ikke det virker.. Sikker på du har skrevet det helt rigtige?? Explorer går ned når jeg prøver at åbne siden, se selv her hvis du skal se fejlmeddelelse: http://www.theredcarpet.dk/lasse/vsladder2/VsLadder.html
Avatar billede bentblod Nybegynder
10. maj 2004 - 11:21 #7
Ok har fået rettet den lidt til, du havde skrevet type="type=""
:)
Skal se lige teste om det virker hvis man ikke har virtuel machine..
Avatar billede bentblod Nybegynder
10. maj 2004 - 14:49 #8
Ok har nu testet den, den downloader osv.. Det er bare en gammel version af java som fucker eksplorer op, som der er linket til... Du har vel ikke lige linket til den sidste nye ? :)
Avatar billede bentblod Nybegynder
10. maj 2004 - 15:10 #9
Hvis jeg nu gerne vil have den til at hente den der java virtuel machine istedetfor den der som bliver hentet via det link, hvordan skriver jeg det så om ?
Avatar billede s_friis Nybegynder
10. maj 2004 - 21:39 #10
Hej - det virker glimrende hos mig, jeg benytter det til 2 JApplet på en side.

Har lige testet det på en nylig XP-instaleret maskine uden problemmer.

Skidet er lavet med en converter fra Sun:

Kig her for at se om det kan hjælper dig:
http://java.sun.com/products/jfc/tsc/articles/converter/converter.html

hilsen sf
Avatar billede s_friis Nybegynder
14. maj 2004 - 20:45 #11
Java Runtime Environment:

Version 1.4:
codebase = http://java.sun.com/products/plugin/autodl/jinstall-1_4_2-windows-i586.cab#Version=1,4,2,0

Version 1.3:
codebase=http://java.sun.com/products/plugin/1.3.1/jinstall-131-win32.cab#Version=1,3,1,0

Version 1.2:
codebase=http://java.sun.com/products/plugin/1.2/jinstall-12-win32.cab#Version=1,2,0,0

Se mere her:
http://java.sun.com/products/plugin/reference/codesamples/index.html
og her:
http://java.sun.com/products/plugin/versions.html

Overvejelser:

Version 1.4 tager længere tid at downloade, den sætter automatisk klientens browser til default at bruge denne version i stedet for den der følger med browseren - kan senere ændres inde fra kontrolpanel.

Version 1.3 – Her skal klienten fjerne et flueben under installeringen for at undgå at browseren fremover default vælger denne version

Version 1.2 – Blander sig ikke i browserens default indstilling.

Jeg har valgt at bruge version 1.2 af den grund – gør det lettest for klienten – og giver ikke problemer hvis man senere vil bruge sin browser til eks. Homebanking (flere kan ikke bruge de nyere versioner men skal bruge Microsofts version – som browseren default er sat til) det gælder også TV2’s spillekrog.
Du skal så derfor forklare brugere at de skal ind og ændre i disse indstillinger.

Kan Appleten ikke nøjes med det må man naturligvis vælge derudfra.

hilsen sf
Avatar billede bentblod Nybegynder
14. maj 2004 - 20:52 #12
ok thx :) Skriv lige som svar så du kan få de points :)
Avatar billede s_friis Nybegynder
14. maj 2004 - 22:24 #13
Håber du kan bruge det til noget :-)

hilsen sf