Avatar billede lasso Nybegynder
13. februar 2001 - 15:37 Der er 15 kommentarer

Password script

Er der nogle som der vil hjælpe mig med at lave et password side. SÅdan så man skal skrive et password for at kunne komme frem til næste side.. Det skulle gerne være  i asp, php, eller html...
Avatar billede spiri Nybegynder
13. februar 2001 - 15:40 #1
Hvilken server bruger du? ...apache, NT eller...
Avatar billede lasso Nybegynder
13. februar 2001 - 15:41 #2
Jeg bruger NT
Avatar billede spiri Nybegynder
13. februar 2001 - 15:47 #3
Jeg kan desværre kun lave det til Apache...sorry
Avatar billede lasso Nybegynder
13. februar 2001 - 15:51 #4
spiri -> Så lav det til Apache... :)
Avatar billede lasso Nybegynder
13. februar 2001 - 15:55 #5
spiri -> oki?
Avatar billede spiri Nybegynder
13. februar 2001 - 15:56 #6
Smæk denne i toppen af din php-fil:

<?php

    if (!isset($PHP_AUTH_USER)) {

        header(\'WWW-Authenticate: Basic realm=\"Min hjemmeside\"\');
        header(\'HTTP/1.0 401 Unauthorized\');
        echo \'Du skal indtaste gyldigt brugernavn/password.\';
        exit;

    } else if (isset($PHP_AUTH_USER)) {

        if (($PHP_AUTH_USER != \"username\") || ($PHP_AUTH_PW != \"password\")) {

            header(\'WWW-Authenticate: Basic realm=\"Min hjemmeside\"\');
            header(\'HTTP/1.0 401 Unauthorized\');
            echo \'Du skal indtaste gyldigt brugernavn/password.\';
            exit;

        }

?>
Avatar billede spiri Nybegynder
13. februar 2001 - 15:56 #7
Husk at ændre \"username\" og \"password\" !!!
Avatar billede keysersoze Guru
13. februar 2001 - 19:46 #8
www.netcoders.dk og www.activeserverpages.dk kan du sagtens finde færdige eksempler på disse ting!
Avatar billede mel2000 Nybegynder
14. februar 2001 - 13:35 #9
man kan ikke lave et \"skudsikkert\" passwordscript uden at bruge asp eller php
Avatar billede jakoba Nybegynder
15. februar 2001 - 07:24 #10
mel2000 >> korrekt, men man kan lave et rimeligt sikkert et. Her er et i HTML der ikke kræver adgang til serverside access:
http://hjem.get2net.dk/Jakob.Aggernaes/privaten.html

I undermappen familie ligger der en .html side og du kan kun komme til den hvis du kender navnet på filen. I mappen ligger der også en index.html der redirecter til indgangssiden så mak ikke kan gå ind i mappen og få en listing.

mvh JakobA
Avatar billede mel2000 Nybegynder
15. februar 2001 - 11:23 #11
jacobA >> Godt lavet! men ikke 100% sikkert
Avatar billede 49152 Nybegynder
15. februar 2001 - 13:52 #12
Det er sjovt fundet på. Jeg har umidelbart svært ved at se hvordan man sådan lige skal bryde koden.

Jeg synes at hvis mel2000 ikke kan sige hvordan, bør han undskylde hans \"ikke 100% sikkert\".

function tryKey (tekstFelt) {
  tx = \"familien/privat\" +tekstFelt.value.toLowerCase() +\".html\"
  self.location.href = tx
}

<form name=\'minLaas\' method=post action=\'java script:tryKey(self.document.minLaas.xxx)\'>
<p><input type=\'password\' name=\'xxx\' value=\'\'>
<input type=\'button\' value=\'Luk Op\' onclick=tryKey(self.document.minLaas.xxx)>
</form>

Avatar billede mel2000 Nybegynder
15. februar 2001 - 14:30 #13
49152 >>Det er ikke 100% sikkert fordi man kan gætte filnavnet. f.eks: ../familien/privatxxx.htm

jeg ved det er langt ude men aligevel!
Avatar billede keysersoze Guru
27. februar 2001 - 10:50 #14
sker der mere her??
Avatar billede 49152 Nybegynder
27. februar 2001 - 11:22 #15

Så kan du jo altså også \"\"gætte\"\" alle andre passwords. Og så er der jo ingen systemer som er sikre.

Hvordan vil du f.eks. lave et password med asp, som du ikke også bare kan \"\"gætte\"\".

Jeg kan ikke se hvordan man skulle kunne bryde ind på omtalte side, men jeg tror bestemt der findes en eller anden metode.

Du bliver nød til at trække din påstand tilbage, hvis du ikke kan bevise den.

Venlig hilsen