Avatar billede mithrill Nybegynder
13. februar 2001 - 15:17 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Dykkenyk til et vuggedrejebræt

Jeg skal bruge Javascript kode der på brugerens side tegner et Dykkenyk til et Vuggedrejebræt.

Brugeren skal selv kunne bestemme farverna, og der skal være mulighed for også at se en jubiator til en grammasinforknytter.

Avatar billede NanoQ Nybegynder
13. februar 2001 - 15:18 #1
Det er desværre ikke muligt i javascript. Du er nødt til at lege med QBasic eller Comal 80.

NanoQ
Avatar billede mithrill Nybegynder
13. februar 2001 - 15:19 #2
Brugeren skal selv kunne bestemme --> farverne <--

Det jeg mener med \"tegne på brugerens side\" er at det skal vises på skærmen når brugeren vælger om han eller hun vil se et Dykkenyk til et vuggedrejebræt eller en jubiator til en grammasinforknytter i en drop down menu.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
13. februar 2001 - 15:19 #3
ehm...

Jeg må kede mig ;-)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
13. februar 2001 - 15:20 #4
mit svar var da korrekt :)

NanoQ
Avatar billede mithrill Nybegynder
13. februar 2001 - 15:22 #5
Jeg har ikke brug for at vide om man kan eller ej. Jeg vil vide hvordan man gør det i javascript. Hvis jeg ville bruge et andet sprog ville jeg jo ikke skrive Javascript.

Man kan garanteret gøre det ved at åbne en masse vinduer med specielle posisitioner eller noget.

Jeg kender ikke Javascript men vil gerne se koden til mit spørgsmål
Avatar billede NanoQ Nybegynder
13. februar 2001 - 15:25 #6
Koden til dit spørgsmål? - den var nem:

<TITLE>Eksperten.dk [ Programmering : JavaScript ] &nbsp;[ Dykkenyk til et vuggedrejebr&aelig;t ]</TITLE>
    <META NAME=\"eksperten.dk spinaker\" VALUE=\"catid=10;spmid=49697\">
    <META NAME=\"description\" CONTENT=\"Jeg skal bruge Javascript kode der på brugerens side tegner et Dykkenyk til et Vuggedrejebræt.    Brugeren skal selv kunne bestemme farverna, og der skal være mulighed for også at se en jubiator til en grammasinforknytter.\">
    <LINK REL=\"SHORTCUT ICON\" HREF=\"http://www.eksperten.dk/favicon.ico\">
    <SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\" SRC=\"/javascript/splash.js\"></SCRIPT>
    <SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\" SRC=\"/javascript/pointshare.js\"></SCRIPT>
    <SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\">
    <!-- Eksperten.dk --
    window.onerror = null;
    var pointialt, currvalue;
    pointialt = 850;
    // Eksperten.dk -->
    </SCRIPT>

Avatar billede jakoba Nybegynder
13. februar 2001 - 15:26 #7
mithrill >> du har enten for mange point eller for meget tid. Spis dit spørgsmål og find på noget bedre at lave (du ku fx lære JavaScript).

mvh JakobA
Avatar billede mithrill Nybegynder
13. februar 2001 - 15:26 #8
Den var jeg jo selv udenom.

Nu er du den hældige vinder af 850 totalt ubrugbare Eksperten point som du hvis du har lyst kan give til en eller anden anden.

Det her var det eneste rigtige ast gøre med pointene. Kaste dem væk. Det her er det mest latterlige forum der nogensinde er lavet
Avatar billede mithrill Nybegynder
13. februar 2001 - 15:28 #9
Som om javascript er noget man kan lære. Det er bare fuldt af variabler og koder og alt muligt totalt uoverskueligt.

Det kunne jeg aldrig lære
Avatar billede NanoQ Nybegynder
13. februar 2001 - 15:29 #10
rotfl...

Well... jeg kan jo kun sige tak. Jeg må nok hellere være lidt ekstra gavmild i mine næste spørgsmål ;-)

NanoQ
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. februar 2001 - 15:30 #11
nanoq ku lære det, jeg har lært det. Selv DU kan lære det :-))
Avatar billede mithrill Nybegynder
13. februar 2001 - 15:32 #12
Jeg kan det, har kunnet det i flere år, kan meget mere end det.. Det var bare for sjov.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
13. februar 2001 - 15:32 #13
men hvorfor mener du dette forum er latterligt? - ideen med \"hjælp til selvhjælp\" er da ganske ok.

Personligt har jeg da sparet ganske meget tid, jeg ellers ville have brugt med hovedet i manualer, og dyre telefonopkald til diverse hotlines.

Avatar billede tommyf Nybegynder
13. februar 2001 - 15:33 #14
nanoq<--> Du har kopiret den øverste del af eksperten? Og hvad har det med hans spørgsmål at gøre? Jeg er mildest talt forviret!
Avatar billede mithrill Nybegynder
13. februar 2001 - 15:35 #15
Det er da et latterligt forum.

Bare ideen med at \"betale folk med noget totalt ubrugeligt\" er da klam.

Så var det bedre bare at fjerne point systemet.

Der gives endda point for at klikke på bannere. eller det ved jeg ikke men der er noget der hedder banner point.

helt ærligt man kan ikke engang bruge pointene til at se hvem der er seje og hvem der er begyndere. De siger ingenting.
Avatar billede parazite Nybegynder
13. februar 2001 - 15:39 #16
http://www.eksperten.dk/enyt.phtml?id=14 : Sig lige igen, at point ikke kan bruges til noget. ;o)
Avatar billede harryfink Praktikant
13. februar 2001 - 15:40 #17
De siger da lidt om hvem der bruger mest tid på at besvare andres spørgsmål! :) Desuden viser de vel hvem der er de seje, man kan bare ikke sige at dem med få point IKKE er seje.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
13. februar 2001 - 15:41 #18
tommyf, du er sgu ikke mere forvirret end jeg selv er... Jeg kopierede den html der indeholdt hans spørgsmål. Det var vel det han bad om? ;)

Men en anelse underligt spørgsmål må man sige ;)

mithrill, jeg vil til dels give dig ret i, at pointene er ligegyldige. De er kun sjov og ballade. At der optjenes \"gratis\" point ved bannerklik og - endnu værre - ved inaktivitet er helt overflødigt. Men points ved svar KAN måske være med til at motivere nogle til at lægge en ekstra indsats i deres svar.

Pointene er måske ligegyldige. Men de koster ikke nogen noget, og de er da sådan set ganske uskadelige :-)

NanoQ
Avatar billede mithrill Nybegynder
13. februar 2001 - 15:48 #19
Ja de er ganske uskadelige det har du helt ret i, og det er da en god ting at der er et site hvor amn kan få gratis hjælp til simple eller lettere komplicerede ting.

Men det eneste det her site kan bruges til er at finde de rigtige spørgsmål til 15 - 30 point fra store virksomheder og så ringe til dem og lave noget arbejde for dem.

Jeg syntes overhovedet ikke det siger noget om hvem der er gode og hvem der er mindre gode at have et point system.

Hvis man har været med fra starten af så har man automatisk mange point.

Hvis man ikke surfer rundt på sitet heletiden for at svare på andres spørgsmål er man så ukyndig og i givet fald i alle kategorier?

Der er mange kategorier, og det ville måske kunne bruges hvis pointene var kategori opdelt eller at der blev givet point for at svare .. 1 point. uanset hvilket niveau den spørgene syntes sværhedgraden af hans spørgsmål måtte være.

Det kan jo være at jeg har meage store problemer med nogle headerværdier i asp, og du har totalt styr på det... Men det gør det da ikke mange point værd for det er jo faktisk meget meget let.

Sådan mener jeg det er med al programmering. Det er logisk og derfor let hvis man har lært det.

Af den ene grund bør der stilles nogle utrolige komplexe problem stillinger før der burde sættes flere \"point\" på et spørgsmål..

og så er vi ved at være i nærheden af noget der måske kan bruges
Avatar billede mithrill Nybegynder
13. februar 2001 - 15:52 #20
Minpointe er at ud over at point på eksperten er totalt ubrugelige er de også vildledene.

Især fordi der er personer der synker så dybt at de snyder sig til flere point.

Jeg har lige givet dig 850 point.

Gør det dig så 10% bedre end du var før... over hovedet ikke. Det gør heller ikke de personer der før havde flere point end dig dårligere... nix

De gør ingenting men jeg er sikker på at de vildleder en del mennesker.

Og helt ærligt. Nu skal vi lige score kassen så vi begynder at give ubrugelige point til folk der klikker på vores bannere og dermed giver os penge.

Det er da også noget totalt fusk der strider mod alt hvad der findes af retningslinier for god brug af bannere.

Den trafik der kommer til annoncørens side skal være trafik der har interesse i siden og som kan resultere i et evt køb eller i en evt deltagelse af noget på siden.

Eksperten.dk er sunket alt for dybt denne gang
Avatar billede NanoQ Nybegynder
13. februar 2001 - 15:53 #21
Jeg forstår ikke helt kritikken. Det vigtige er jo slet ikke pointene. Det vigtige er hele det \"bagland\" af kompetente mennesker der står klar til at hjælpe én, når man har problemer :-)

NanoQ
Avatar billede NanoQ Nybegynder
13. februar 2001 - 15:56 #22
Jeg er enig med dig i at \"bannerpoint\" er en meget dårlig ide. Den burde revideres(!)

Jeg tror du lægger mere i de point end de fleste - Personligt er jeg egentlig ligeglad med om et svar giver 0 point eller 5000 point. Jeg svarer på de spørgsmål jeg kan svare på. Seriøse eller useriøse. Jeg gør det ikke for at få point, men for at hjælpe andre eller bare have det sjovt.

Avatar billede jakoba Nybegynder
13. februar 2001 - 16:59 #23
Det er ikke ligefrem en ny debat. som regel føres den dog i de mere relevante kategorier:

http://www.eksperten.dk/spm/48402
http://www.eksperten.dk/spm/47523
http://www.eksperten.dk/spm/42039
http://www.eksperten.dk/spm/41984
http://www.eksperten.dk/spm/38490

Det bedste forslag jeg kan huske (og som jeg naturligvis ikke kan finde:) gik på at begrænse \"gratis points\" dvs de 5 pr dag så de stoppede når man havde 300. Det ville om ikke andet forhindre \"sabotage spørgsmål\" som mithril\'s er lidt henne i retning af.
Iøvrigt mege enig. Points har mere at gøre med at bruge tid på det end egentlig at være dygtig. På det punkt adskiller de sig ikke spor fra penge.

mvh JakobA
Avatar billede harryfink Praktikant
13. februar 2001 - 17:13 #24
Gør det fingre?
Avatar billede olebole Juniormester
13. februar 2001 - 18:25 #25
<ole>
midetriller >> Få dig selv et liv!
Du har åbenbart ikke andet at lave, end at prøve at sabotere fora som dette. Du har i hvert fald lavet lort med pointsystemet - i et andet spm.
Admin er underrettet og du er forhåbentligt meget snart væk :)
</bole>
Avatar billede mithrill Nybegynder
13. februar 2001 - 22:58 #26
uh oh admin er oprettet åh nej, du må være en af de sørge lige stakler der går totalt op i at være mors lille artigdreng.

Jeg har i modsætning til dig et liv. Jeg har andet at lave end at tilbede et simpelt point system.

Du kan aldrig få mig væk herfra hvs jeg ikke selv vil.

Ip skifter hver gang.

Har i øvrigt 19 af dem, jeg er her så længe jeg gidder. og det er ikke at sabotere noget som hest, jeg har ikke gjort noget som helst ulovligt.

Hvis det er ulovligt at tildele store mængder point til noget man ikke selv kan finde ud af,

SÅ ER JEG PÅ SPANDEN

men det er vist nok ideen med hele dette forum..

OG DET ER DET JEG HAR GJORT

So why don\'t you go cry about it saddle-bags ,, ACE
Avatar billede tommyf Nybegynder
13. februar 2001 - 22:59 #27
Med ét ord - Nar
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. februar 2001 - 00:04 #28
tommyf >> ja desværre. Han lød ellers rimeligt fornuftig der en overgang.
Avatar billede olebole Juniormester
14. februar 2001 - 10:01 #29
Har man ikke pære, må man ævle...!
Avatar billede olebole Juniormester
14. februar 2001 - 10:05 #30
Iøvrigt tror jeg, Admin har oprettet sig selv...jeg har i hvert fald ikke gjort det og agter heller ikke at gøre det. Betyder det, jeg stadig er en stakkel - eller betyder det, vi ikke længere er i samme båd? *LOOOOL*
Avatar billede mithrill Nybegynder
14. februar 2001 - 10:06 #31
*lol*

Så er jeg en kæmpe nar bare fordi jeg ikke lader mig skræmme af en wannabie.

Oh Well,,

Jeg slipper for at høre mere på jer og i ser aldrig mere til mig.

Så jeg har jeg nok gjort jer en kæmpe tjeneste, ved at smutte herfra
Avatar billede olebole Juniormester
14. februar 2001 - 10:16 #32
JA...!