Avatar billede lasseriis Nybegynder
13. februar 2001 - 15:02 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hver anden række i tabel med anden farve.

Hvorledes laver man php-koden som ændrer farven på hver anden række i en tabel når den skal \"echo\'e\" nogle rækker fra f.eks. en database.

Har forgæves forsøgt at udtænke løsningen i mit lille hovede, men må nu ty til jeres hjælp da mit kranie lider af en slem omgang overload. Kommer tilbage når jeg har fået taget mig et par panodiler.
Avatar billede spiri Nybegynder
13. februar 2001 - 15:14 #1
Hvis du nu skriver:
$i=0;

før dit loop.

Når dit loop er startet skriver du:
if($i % 2){$class=\"#000000\";}
    else{$class=\"#FFFFFF\";}

Og dine tabeller:

<td bgcolor=\"<? echo $class ?>\">Tekst</td>
Avatar billede spiri Nybegynder
13. februar 2001 - 15:17 #2
Ja eller hele svineriet(+ jeg glemte noget):

<table>
<?
$i=0;

while $row = mysql_fetch_array($result)) {
if($i % 2){$class=\"#000000\";}
    else{$class=\"#FFFFFF\";}

?>

<tr><td bgcolor=\"<? echo $class ?>\">Tekst</td></tr>

<?
$i++;
}
?>

Avatar billede spiri Nybegynder
13. februar 2001 - 15:17 #3
</table>
Avatar billede datix Nybegynder
13. februar 2001 - 15:40 #4
undskyld min uvidenhed, men hvad er det nu ($i % 2) betyder , % altså? :)
Avatar billede spiri Nybegynder
13. februar 2001 - 15:45 #5
Det betyder, at den returnere \"det der er tilbage\" efter at den har divideret $i med 2. DVS. hvis $i er et lige tal, returnere den 0, og hvis $i er et ulige tal, returnere den 1.

Var den forklaring lidt for kryptisk eller...
Avatar billede datix Nybegynder
13. februar 2001 - 17:24 #6
nej den var helt fin. Tak for det hurtige svar 8)
Avatar billede maffi Nybegynder
13. februar 2001 - 17:38 #7
hmm forstår lige ik hvordan kan det være at den farvekode man skriver ik er den der bliver vist så ????
Avatar billede maffi Nybegynder
13. februar 2001 - 17:39 #8
dine farver du brugte var sort og hvis meeen den ene var blå på min skerm og hvis jeg husker rigtigt var den anden rød ???
Avatar billede spiri Nybegynder
13. februar 2001 - 17:41 #9
-> datix
point??
Avatar billede spiri Nybegynder
13. februar 2001 - 17:43 #10
-> datix - Undskyld, det var jo ikke dig der oprettede det!!!

-> lasseriis.

Kunne du bruge det??
Avatar billede maffi Nybegynder
13. februar 2001 - 17:53 #11
sorry glem mit spørgsmål fejlen var min egen fandt lige ud af at man ikke måtte sætte echo ind i en linie der allerede brugte echo så kan man faneme få nogle merkelige farver ud af det *S* ligeså vel som hvis man sætter et \' i oxo så kommer en hel tredie farve (mystisk)

maffi
Avatar billede lasseriis Nybegynder
13. februar 2001 - 19:06 #12
skal lige have afprøvet det...er ikke helt ovre hovedpinen endnu :)
Avatar billede mortenfn Nybegynder
13. februar 2001 - 23:10 #13
lige den simple:

if($farve==\"#FFFFFF\")$farve=\"#66CCFF\";
else $farve=\"#FFFFFF\";

;o)