Avatar billede degn Nybegynder
13. februar 2001 - 14:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Drop af primary key

-Kan man droppe primary key (det regner jeg med man kan)
-Hvad er syntax\'en, har prøvet alter \'table\' drop primary key
Avatar billede mortennorup Nybegynder
13. februar 2001 - 14:42 #1
vil du fjerne kolonnen indeholdende nøgler for en hel tabel? oder was?
Avatar billede buhl Nybegynder
13. februar 2001 - 14:47 #2
SQL serveren opretter det med et navn på din key, f.eks. PK_TABLENAME. Så du gør således:

ALTER TABLE [dbo].[TABLENAME] DROP CONSTRAINT PK_TABLENAME

Tror jeg nok....
Avatar billede degn Nybegynder
13. februar 2001 - 14:50 #3
jeg skulle ændre feltet fra char(10) til Char(14), og man kan ikke alter column hvis det er del af primary key. men nu fandt jeg lige selv syntax\'en
-alter table (tabelnavn)
  drop constraint (primary key navn);

ellers tak !!