Avatar billede bokkis Nybegynder
06. maj 2004 - 16:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Request.Querystring i SQL sætning..

Jeg har følgende SQL i produkt.asp:
sql=  "SELECT * FROM Produkter WHERE Produktkategori='Request.Querystring("Produktkategori")'"

Og fra en menuside førsøger jeg så at linke til hver kategori på denne måde:
<a href='produkter.asp?Produktkategori=SP'>Tekst</a>

I min access database har jeg selvfølgelig kategorien "SP" (Sportsudstyr)

Jeg får denne fejlen:
Fejltype:
Der opstod en Microsoft VBScript-kompileringsfejl (0x800A0401)
Slut på sætning var ventet
/test/produkter.asp, line 13, column 75
sql= "SELECT * FROM Produkter WHERE Produktkategori='Request.Querystring("Produktkategori")'"

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede and_ Nybegynder
06. maj 2004 - 16:07 #1
sql=  "SELECT * FROM Produkter WHERE Produktkategori=' " &Request.Querystring("Produktkategori") & "'"
Avatar billede bokkis Nybegynder
06. maj 2004 - 16:10 #2
Det virker som en drøm, kan jeg få et svar så du kan få dine points? ;)
Avatar billede and_ Nybegynder
06. maj 2004 - 16:12 #3
svar ;)

Du skal at du ikke kan "indsætte" noget inden for en variabel...

Du bliver nødt til at afslutte variablen, tilføje det du skal og derefter fortsætte med at fylde i din variabel...
Avatar billede bokkis Nybegynder
06. maj 2004 - 16:13 #4
Learning all the time ;)