Avatar billede chrik Nybegynder
06. maj 2004 - 11:00 Der er 6 kommentarer

XP hænger ved anvender computerens indsillinger

Hej Ekspertfolk

Vi har et stort problem med enkelte af vores klient maskiner i vores domæne. Inden man når til at kunne logge på kan der gå ½ til 1 hel time hvor XP hænger med anvender computerens indstillinger. Nogen der har løsning på dette problem? Alle maskiner har nyeste opdateringer installeret.

Mvh.
Christian L.
Avatar billede nmh Nybegynder
06. maj 2004 - 11:35 #1
Mon ikke den pågældende maskine skal geninstalleres eller i det mindste underkastes en repair.
En repair vil bevare alle indstillinger og installerede programmer.
Men det kan ske, at problemet så også følger med.
Avatar billede chrik Nybegynder
06. maj 2004 - 11:38 #2
Geninstallationer er selvfølgelig prøvet på de pågældende maskiner. Det sker ikke altid med det samme efter den nye installation og det er kun nogen maskiner selvom der ikke er forskel på dem hverken hardware eller software mæssigt.
Avatar billede nmh Nybegynder
06. maj 2004 - 11:50 #3
Forstår jeg dig ret, så vil en "syg" maskine fungere fint en tid, men så begynder den igen at hænge?

Kunne det tæmkes, at der bliver installeret nogle programmer på den af en eller anden efter et stykke tid. Programmer, der ikke findes på de andre maskiner?
Avatar billede chrik Nybegynder
06. maj 2004 - 11:56 #4
Heller ikke det er samme lokale ens installationer :-|
Avatar billede serverservice Praktikant
06. maj 2004 - 12:04 #5
Er det samme problem hvis du bare logger ind lokalt på maskinen ?- ikke på domænet. Bare for at teste om det er domæne logon tiden og dermed dns der skal rettes.
Avatar billede smikkel Nybegynder
06. maj 2004 - 15:47 #6
Har selv haft det samme prob. da gjore jeg det gik ud købte et nyt netkort, og det virkede med ved ikke om det er det samme hos dig.. Det skal lige siges at det gl. 3com netkort køre i en anden maskine i dag og med XP pro. Det nye kort er et Dlink..