Avatar billede runesoft Nybegynder
06. maj 2004 - 09:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

tilgå flere xml documenter fra et xslt

Jeg har to xml filer. én der indeholder data, og en der indeholder informationer om hvardan det skal vises. Hvordan kan jeg nemmest tilgå disse to filer fra mit xslt stylesheet.

Min første idé gik ud på at simpelthen lave et nyt XML document der indehold bagge de to andre. Ellers kunne jeg måske overføre det ene som en parameter.

Nogen der har nogen idéer?
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2004 - 20:26 #1
Prøv at checke "document()" funktionen - den er fiks. F.eks. kan du gøre noget ala det hér:

<xsl:apply-templates select="document(concat($data-doc-path, $data-doc-name))//cd[@artist = 'Steve Vai']" />

/CS
Avatar billede runesoft Nybegynder
30. april 2005 - 10:18 #2
greystate-> hvis du vil have point, så svar :)
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2005 - 15:13 #3
Wow - det var da heldigt vi nåede det inden forældelsesdatoen :-)

Håber du fik løst problemet (og at det skete i umiddelbar nærhed af min kommentardato).

Men så kom da med de point :-)
/CS
Avatar billede runesoft Nybegynder
03. maj 2005 - 09:47 #4
Nej, jeg mergede de to dokumenter før de blev transformeret :(
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2005 - 00:03 #5
Æv - men du er velkommen til at smide nogle flere oplysninger... "document()" spiller MAX til lige netop sådan noget. F.eks. hvis dit main stylesheet transformerer en projektliste, hvor kunden kun er repræsenteret vha. et ID - det ID kan du bruge sammen med document() til at hente kundens data fra en ekstern XML fil.

/CS