Avatar billede anne-m Nybegynder
06. maj 2004 - 09:47 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

fontstørrelse er forskellig

Hejsa.

Jeg har lavet en css på <a> tagget. Og den ser sådan her ud:

a:link {
    font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
        font-size: 12px;
    font-weight: bold;
    line-height: 15px;
    text-decoration: none;
    color: #004D26;
    }
a:visited {
    font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
        font-size: 12px;
    font-weight: bold;
    line-height: 15px;
    text-decoration: none;
    color: #004D26;
    }
a:hover, a:active {
    font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
        font-size: 12px;
    font-weight: bold;
    line-height: 15px;
    text-decoration: none;
    color: #136926;
    }

Jeg kan ikke forstå hvordan det kan være at det på en computer ser fint ud, og på en anden er fonten meget større...
Når jeg har sat den til 12 px. skal det så ikke "overrule" alle andre indstillinger?

Kan man så regne med css, eller er det mig der har sat det galt op?
Avatar billede anne-m Nybegynder
06. maj 2004 - 09:48 #1
det er kun fontstørrelsen der er et problem - resten ser ok ud.
Avatar billede cdc Novice
06. maj 2004 - 09:49 #2
du har ikke et link vel, kan jo være du har et fonttag et sted som ikke skal være der
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. maj 2004 - 09:51 #3
Oppe i menyen: vis->tekststörrelse. Kan väre der der er forskellige indstillinger.
Avatar billede cdc Novice
06. maj 2004 - 09:55 #4
css skulle overrule den indstilling michael stim
Avatar billede haugez Nybegynder
06. maj 2004 - 10:01 #5
Hvor mange andre computere har du testet den på? Og med hvilket resultat?
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. maj 2004 - 10:06 #6
/cdc>>Ja, det er mig der svamler, klart den skal.
Avatar billede olebole Juniormester
06. maj 2004 - 18:27 #7
<ole>

Prøv med en URL til siden  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede anne-m Nybegynder
07. maj 2004 - 01:03 #8
Det mærkelige er at det er to ens computere der viser det forskelligt... :o/
Mac/explorer (samme version)

Der er et link her www.steiner.gagarin.dk (det er undermenuen der skal være 12 px. men som forekommer meget stor på den ene computer.)

Der er en anden fejl på siden, men det er en extension der ikke fungerer til denne version af typo3 ( se bort fra error melding:"ERROR: Content Element type "xinit_twocolumn_pi1" has no rendering definition!
") Hov - jeg tester lige på den her PC - her ser undermenuen fin ud. (kan man forresten læse den typografi der er brugt til hovedmenuen?)
Avatar billede anne-m Nybegynder
07. maj 2004 - 01:09 #9
testet på:
Mac OS/9 explorer 5,5,
Mac OS/9 Netscape 7 og 6 (6 kan ikke vise baggrundsbillede i menuen..?)
PC explorer 5,5
- det er kun den ene computer det indtil videre ikke har virket på. ;o)
Avatar billede anne-m Nybegynder
10. maj 2004 - 17:13 #10
problemet er løst. Det var fordi der var en standard link-indstilling som skulle udkommenteres... det er den nu.
;o) og så virker det.
Avatar billede anne-m Nybegynder
10. maj 2004 - 17:15 #11
hvis i vil have et par point for ulejligheden - så læg et svar.
Avatar billede anne-m Nybegynder
18. maj 2004 - 18:11 #12
hm... ingen respons.
lukker.
Avatar billede anne-m Nybegynder
18. maj 2004 - 18:11 #13
...