Avatar billede jungy-doh Nybegynder
06. maj 2004 - 08:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fejl i XP med krypterede harddiske

Jeg havde strømafbrydelse mens jeg havde min pc tændt. Dette resulterede i, at min pc nu ikke vil gå ind i XP. Den indlæser ca 10 sek og så genstarter den igen. Når jeg prøver at starte den i fejlsikret tilstand stopper den midt i det hele og efter lidt tid genstarter den igen.

Jeg læste i et andet spørgsmål at jeg kunne reparere XP med installations cden, når jeg trykker reparer, sker der ikke rigtig noget, men genstarter efter nogle sek. Ellers ville den have at jeg skulle formatere min harddisk. Problemet er at jeg har noget arbejde på harddisken som jeg meget gerne vil beholde.

Nu har jeg besluttet mig for at formatere den ene harddisk, men nu kan jeg ikke engang komme ind i XP installationen.

Den skriver at:

Pri. Master Disk HDD. S.M.A.R.T. Capability ...... Disabled
Pri. Slave  Disk HDD. S.M.A.R.T. Capability ...... Disabled

Og nedenunder skriver den:

Fejl ved indlæsningen af operativsystem.

Håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig..
Avatar billede frosteyes Nybegynder
07. juni 2004 - 21:36 #1
Grunden til den skriver Fejl ved indlæsning af operativsystem er at den ikke har fundet noget operativsystem når den læser din MBR på dit boot drev.

Jeg går ud fra du er bekendt med at skifte boot drevet ud i biosen. Hvis ikke, så prøv at se i din manual til dit bundkort. Hvis du ikke har den, kan den sikkert findes på din bundkorts producents hjemmeside ;)

Når du har sat den op til at skulle starte op på en CD-ROM, så skulle du gerne kunne smide din installations cd i, og så tag den derfra.

Hvis det ikke hjælper, så prøv at poste igen. :)

Mvh. FrostEyes
Avatar billede jungy-doh Nybegynder
08. juni 2004 - 10:02 #2
Tak for hjælpen...
Har imellem tiden har jeg været nødt til at formatere mine harddiske, da der ikke var nogen der svarede på mit spørgsmål.
Avatar billede jungy-doh Nybegynder
08. juni 2004 - 10:04 #3
Ville gerne give dig nogle point, da du har brugt tid på at svare på spørgsmålet. Ved bare ikke hvordan....
Avatar billede frosteyes Nybegynder
08. juni 2004 - 10:07 #4
Her er et svar som der kan gives point på. ;)
Svaret er nu ikke 150 point værd, så bare tag de fleste tilbage ;)
Avatar billede frosteyes Nybegynder
08. juni 2004 - 12:35 #5
Du sendte alle pointene til mig ik??
Vil du ikke have nogen af dem tilbage?? Synes ikke mit svar var 150 point værd.
Hvis du vil have nogen af dem tilbage, så bare skriv, så opretter jeg lige et spørgsmål, Hvor du svarer, og så får point ;)