Avatar billede kommer-nie Nybegynder
13. februar 2001 - 13:04 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

login???

Jeg sidder lige og leger med en hjemmeside hvor det er muligt at blive oprettet som bruger.

Mit problem er at hvis jeg vil logge ind som bruger for jeg denne fejl:Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error \'80004005\'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Operation must use an updateable query.

/login.asp, line 327

<% ConnObj.Open(MyConnStr)

    Command = \"SELECT Username, Password, LoginCount FROM tblUsers \"
    Command = Command & \"WHERE UserName = \'\" & Request.Form(\"UserName\") & \"\' AND \"
    Command = Command & \"Password = \'\" & Request.Form(\"Password\") & \"\';\"
    Set rstLogin = ConnObj.Execute(Command)

    If rstLogin.BOF And rstLogin.EOF Then

        REM Invalid data %>

        <P>Either your username or password are incorrect and login has been denied.  Please go back to correct this error.
    <% Else
        REM Create login session
        Session(\"Logon\") = TRUE
        Session(\"Username\") = Request.Form(\"Username\")

        REM Update Login information

        strSQL = \"UPDATE tblUsers SET tblUsers.LoginCount = \"
        strSQL = strSQL & rstLogin(\"LoginCount\") + 1
        strSQL = strSQL & \", tblUsers.LastLogin = #\" & Now() & \"# \"
        strSQL = strSQL & \"WHERE Username=\'\" & Request.Form(\"Username\") & \"\';\"

Linje 327:        Set rstUpdate = ConnObj.Execute(strSQL)

        Response.Redirect(\"medlem.asp\")

    End if

ConnObj.Close

End if %>

Avatar billede kommer-nie Nybegynder
13. februar 2001 - 13:23 #1
Skal der flere point i puljen???
Avatar billede slash Nybegynder
13. februar 2001 - 13:25 #2
bruger du dit recordset --> Set rstUpdate, hvis ikke så prøv at slette det!
Avatar billede kommer-nie Nybegynder
13. februar 2001 - 13:27 #3
Hvad skal jeg slette?
Avatar billede slash Nybegynder
13. februar 2001 - 13:37 #4
istedet for Set rstUpdate = ConnObj.Execute(strSQL)

så prøv
ConnObj.Execute(strSQL)
Avatar billede slash Nybegynder
13. februar 2001 - 13:46 #5
hvordan ser din connectionting ud? bruger du adodb.connection eller adodb.recordset?

hvis du bruger adodb.recordset, så prøv evt.
at specificere om det skal være adlockoptimistic m.m.
Avatar billede kommer-nie Nybegynder
13. februar 2001 - 13:48 #6
Jeg bruger adodb.connection
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. februar 2001 - 13:48 #7
Det kan skyldes du ikke har skrive rettigheder til databasen. Ligge databasen lokalt eller på en server på nettet?
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. februar 2001 - 13:48 #8
Det kan også skyldes at din ConnObj er åbnet med parameter ReadOnly !!
Avatar billede kommer-nie Nybegynder
13. februar 2001 - 13:49 #9
Jeg har lige et lille problem mere hvis jeg kaster lidt flere point i puljen vil du så hjælpe mig?

Problemet er som følger.

Når jeg opretter en ny bruger opdateres det ikke i min Acces database. Hvad kan problemet være?
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. februar 2001 - 13:51 #10
Prøv at indsætte dette får Open

ConnObj.Mode = 3 \'3 = adModeReadWrite
ConnObj.Open(MyConnStr)
Avatar billede slash Nybegynder
13. februar 2001 - 13:53 #11
prøv at smid din kode op på experten!
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. februar 2001 - 13:55 #12
Prøv evt lige at udskrve strSQL inden kaldet til Execute(strSQL) og smid reslutatet her.
Avatar billede kommer-nie Nybegynder
13. februar 2001 - 14:01 #13
På register side får jeg den samme fejlmelding:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error \'80004005\'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Operation must use an updateable query.

/register.asp, line 354

<% intError = 1
    End if

    If intError = 0 Then

        Set ConnObj = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")

        ConnObj.Mode = adModeWrite %>
        <!--#include file=\"connect.inc\"-->
        <%

        ConnObj.Open(MyConnStr)

        strTestID = \"SELECT * FROM tblUsers WHERE UserName = \'\"
        strTestID = strTestID & Request.Form(\"UserName\") & \"\';\"

        Set rstID = ConnObj.Execute(strTestID)

        If rstID.BOF and rstID.EOF then

            strSQL = \"INSERT INTO tblUsers (Username, Password, EmailAddress, \"
            strSQL = strSQL & \"DateOfCreation) VALUES \"
            strSQL = strSQL & \"(\'\" & Request.Form(\"UserName\") & \"\', \"
            strSQL = strSQL & \"\'\" & Request.Form(\"Password\") & \"\', \"
            strSQL = strSQL & \"\'\" & Request.Form(\"Email\") & \"\', \"
            strSQL = strSQL & \"#\" & Now() & \"#);\"

            Set rstAdd = ConnObj.Execute(strSQL)

            If Err = 0 Then

                %>
                <%Response.Redirect(\"login.asp\")%>

            <% End if

Avatar billede kommer-nie Nybegynder
13. februar 2001 - 14:02 #14
Jeg kan godt logge ind når jeg fjerner :Set rstUpdate = ConnObj.Execute(strSQL)

Avatar billede eagleeye Praktikant
13. februar 2001 - 14:04 #15
Ligger databasen på den maskine ?
Avatar billede kommer-nie Nybegynder
13. februar 2001 - 14:05 #16
Ja min connettion ser sådan her ud:

<% MyConnStr = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\" & Server.MapPath(\"link.mdb\")%>

Avatar billede slash Nybegynder
13. februar 2001 - 14:07 #17
for sjov skyld så prøv at skriv:
ConnObj.Execute(strSQL)

istedet for:
Set rstAdd = ConnObj.Execute(strSQL)

på din register.asp
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. februar 2001 - 14:08 #18
Køre du på NT ?
Avatar billede kommer-nie Nybegynder
13. februar 2001 - 14:10 #19
slash> Virker desværre ikke
Avatar billede kommer-nie Nybegynder
13. februar 2001 - 14:10 #20
eagleeye> Ja!
Avatar billede kommer-nie Nybegynder
13. februar 2001 - 14:10 #21
Win2000
Avatar billede slash Nybegynder
13. februar 2001 - 14:11 #22
som eagleeye foreslog, så skriv din strSQL ud inden du executer den og post den her!
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. februar 2001 - 14:11 #23
Prøv dette, højre klikke på den mappe hvor databasen er gemt. Klik på fanebladet Security, og tildel brugeren IUSER_xxxxx (xxxxx er serverens navn) \"Write\" rettigheder, du skal også sørge for database filen får \"Write\" rettigheder.

Se evt her: http://www.activeserverpages.dk/aspdigital/kapitel2/updateable_query.asp
Avatar billede kommer-nie Nybegynder
13. februar 2001 - 14:27 #24
Min database er skrivebeskyttet hvordan laver jeg det om?
Avatar billede morpheus Nybegynder
13. februar 2001 - 14:34 #25
kommer-nie >>>

Åbner den i access og fjerner skrivebeskyttelsen..

Eller højre-klikker på den og fjerner hakket i \"read-only\" !

/*/morpheus\\*\\
Avatar billede slash Nybegynder
13. februar 2001 - 14:37 #26
hvad gør man egentlig når ens sqlserver db\'s er skrivesbeskyttede?
Avatar billede kommer-nie Nybegynder
13. februar 2001 - 14:39 #27
Ja hvad gør man egentlig
Avatar billede kommer-nie Nybegynder
13. februar 2001 - 14:50 #28
Jeg fandt ud af det drenge
slsah og eagleeye i deler pointne
Avatar billede slash Nybegynder
13. februar 2001 - 14:52 #29
takker ;-)
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. februar 2001 - 15:00 #30
:-( ingen point
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. februar 2001 - 15:25 #31
slash>> deler du i et nyt spørgsmål???