Avatar billede powkie Nybegynder
05. maj 2004 - 15:27 Der er 9 kommentarer

Skærn fra bærbar

Jeg har fået en TFT skærm med touchscreen af min storebror som er cirka 6 år gammel, touchscreen er en elo-accutouch, og TFT skærmen er vistnok en Sharp (model nr. LQ12S41)
og jeg havde så tænkt mig at smide det ud i bilen men jeg er så stødt på lidt problemer med nogen ledninger.... for det første sidder der 2 ledninger for enden af skærmen som ligner strømledninger, men aner ikke om de er, hvofor der er 2 eller hvor mange volt de så skal have!!!

Så er der selve skærmkablets stik, det ligner mest af alt et Ide-stik bare tyndere, og det var så meningen at jeg skulle koble den på et normalt computer grafikkort. Så det kunne være en stor hjælp hvis der var en som ved hvordan man forbinder dem(om jeg kan lodde ledningerne fast på et alm. skærm stik eller noget)

Billede af de TFT skærmens bagside og de 2 ledninger forenden: http://powkie.dk/touchscreen/bagpanel.jpg

Billede af et af de 2 ledninger(de er fuldstændig magen til hinanden): http://powkie.dk/touchscreen/stik1.jpg

Billede af skærmstikket:
http://powkie.dk/touchscreen/stik2.jpg

Undskylder for billedekvaliteten men havde ikke lige andre kameraer....
Avatar billede darkside Nybegynder
05. maj 2004 - 16:55 #1
Det har været oppe og vende mange gange, og det er samme svar, det kan ikke lade sig gøre..

Eller jo det kan det hvis du vil ofre mange penge på en controller til den skærm..
Avatar billede powkie Nybegynder
05. maj 2004 - 18:05 #2
hvor meget er mange penge???
Avatar billede powkie Nybegynder
05. maj 2004 - 18:06 #3
Og det underlige er at jeg har lidt af dens manual og der lyder det som om at den kan kobles direkte på et alm. grafikkort
Avatar billede scb Praktikant
05. maj 2004 - 19:59 #4
De 2 ledninger for enden af skærmen er sikkert til baggrundslys, kræver en speciel inverter som ofte giver et sted mellem 100-200 volt.
Og som darkside skriver, det har været oppe at vende mange gange, og da de fleste display er forskellige, og styres forskelligt, er det en ny løsning hver gang, og det kan absolut ikke betale sig.
-SCB
Avatar billede scb Praktikant
05. maj 2004 - 20:01 #5
Her er sagen til bilen:
http://www.uniq-import.dk/produkter/?v=004-018-00001122
Og det er sikkert ikke dyrer en den opstilling der skal til for at få din gl. skærm til at fungerer.
-SCB
Avatar billede powkie Nybegynder
06. maj 2004 - 12:37 #6
Hmm... Tror jeg snakker med en elektroniklære på htx istedet for, syndes ikke at jeg vil smide 4795 kr for en skærm som er halvt så stor og stortset har de samme egenskaber.
Avatar billede scb Praktikant
06. maj 2004 - 12:51 #7
Her er en flok controllere der kan styre dit display:
http://www.aurora.se/controllers.htm
Læg mærke til hvor mange komponenter der skal bruges.
-SCB
Avatar billede scb Praktikant
06. maj 2004 - 13:00 #8
Og databladet:
http://home.nikocity.de/woe/lcd/lq12s41.pdf

Det kan ikke kobles direkte på en VGA udgang.
-SCB
Avatar billede sila Nybegynder
26. november 2004 - 20:07 #9
Har samme skærm liggende, har i fundet ud af det?