Avatar billede fatfac3 Nybegynder
05. maj 2004 - 12:28 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

If virker ikke

Hej.

Min kammerat og jeg sidder og bakser med en hjemmeside i php. Men da vi ville teste dets sikkerhed, funkede det ikke. Min if-sætning ser således ud:
_________________________________________________________________

if (($_GET["brugernavn"] == $to["brugernavn"]) && ($_GET["password"] == $to["password"])) {
_________________________________________________________________

Men når man bare skriver at den skal gå til siden tilfoej.php(navnet) springer den bare if-sætningen over (erstatter med nogle fejl om at den ikke kan finde brugernavn og password - fair nok), men den udskriver det der er inde i if-sætningen selvom den ikke bliver opfyldt.

En der kan hjælpe mig med mit lille problem - Der er 150 points til en der kan hjælpe os.

Venlig hilsen Jens I. of Simon F
Avatar billede sostack Nybegynder
05. maj 2004 - 12:30 #1
Mere kode??

//sostack
Avatar billede sostack Nybegynder
05. maj 2004 - 12:31 #2
Hvordan ser formen ud?
Hvordan ser scriptet der bliver kaldt fra formen ud?

//sostack
Avatar billede fatfac3 Nybegynder
05. maj 2004 - 12:31 #3
<?php
echo "<html><head><title>VDB - Tilføj værktøj</title></head><body bgcolor=transparent>";
$conn = mysql_connect("******", "******", "******");
mysql_select_db("webonnet_dk");
$en = mysql_query("SELECT * FROM mdd_support WHERE `brugernavn` = '" . $_GET["brugernavn"] . "' AND `password` = '" . $_GET["password"] . "'");
$to = mysql_fetch_array($en);

if (($_GET["brugernavn"] == $to["brugernavn"]) && ($_GET["password"] == $to["password"])) {

echo "<form action=tilfoej2.php?brugernavn=" . $_GET["brugernavn"] . "&password=" . $_GET["password"] . " method=post>";
echo "<center><table border=0>";
echo "<tr><th>Værktøj:<td><input type=text name=vaerktoej size=26>";
echo "<tr><th>Beskrivelse:<td><textarea cols=20 rows=5 name=beskrivelse>Her skal du skrive en beskrivelse af dit værktøj</textarea>";
echo "<tr><th>Billede-URL:<td><input type=text name=pic_dir size=26>";
echo "</table><input type=submit value=opret></center>";
echo "</form></body></html>";

} else {
echo "<h2>Du er ikke logget ind, og har derfor ikke redigheder til at oprette værktøjer</h2>";
}

mysql_close($conn);

?>
Avatar billede fatfac3 Nybegynder
05. maj 2004 - 12:32 #4
I skal ikke bruge formen, for jeg tjekker sikkerhed. Hvis jeg skriver www.blablablablablal.muha/tilfoej.php skal den sige at man ikke er logget ind, men det gør den ikke!
Avatar billede sostack Nybegynder
05. maj 2004 - 12:38 #5
Prøv lige med:
<?php
echo "<html><head><title>VDB - Tilføj værktøj</title></head><body bgcolor=transparent>";
$conn = mysql_connect("******", "******", "******");
mysql_select_db("webonnet_dk");
$en = mysql_query("SELECT * FROM mdd_support WHERE `brugernavn` = '" . $_GET["brugernavn"] . "');
$to = mysql_fetch_array($en);

if (($_GET["brugernavn"] == $to["brugernavn"]) && ($_GET["password"] == $to["password"])) {

echo "<form action=tilfoej2.php?brugernavn=" . $_GET["brugernavn"] . "&password=" . $_GET["password"] . " method=post>";
echo "<center><table border=0>";
echo "<tr><th>Værktøj:<td><input type=text name=vaerktoej size=26>";
echo "<tr><th>Beskrivelse:<td><textarea cols=20 rows=5 name=beskrivelse>Her skal du skrive en beskrivelse af dit værktøj</textarea>";
echo "<tr><th>Billede-URL:<td><input type=text name=pic_dir size=26>";
echo "</table><input type=submit value=opret></center>";
echo "</form></body></html>";

} else {
echo "<h2>Du er ikke logget ind, og har derfor ikke redigheder til at oprette værktøjer</h2>";
}

mysql_close($conn);

?>

//sostack
Avatar billede jpvj Nybegynder
05. maj 2004 - 12:38 #6
Tag alle 4 "felter" fra nedenstående linie og udskriv dem - så har du svaret!

if (($_GET["brugernavn"] == $to["brugernavn"]) && ($_GET["password"] == $to["password"])) {
Avatar billede fatfac3 Nybegynder
05. maj 2004 - 12:51 #7
Hmm, undskyld, men hvad skulle det hjælpe jpvj? Jeg er interesseret i hvordan jeg kan få den til at kører else sætningen, når if ikke er opfyldt. For det er den ikke!

sostack, det virker ikke
Avatar billede fatfac3 Nybegynder
05. maj 2004 - 13:16 #8
har fået det til at virke nu. Den skulle bare lige tjekke op inden om den virkede. Men hvis du, sostack, også lige smider et svar deler jeg lidt points ud til jer...
Avatar billede sostack Nybegynder
05. maj 2004 - 13:31 #9
oki!

//sostack
Avatar billede fatfac3 Nybegynder
05. maj 2004 - 13:44 #10
Was..???
HMm... sostack jeg fuckede det lige.... laver lige et nyt topic så du får dine points...
Avatar billede sostack Nybegynder
05. maj 2004 - 13:45 #11
Skidt med det, det er ikke livet om at gøre ;-)

//sostack
Avatar billede fatfac3 Nybegynder
05. maj 2004 - 13:48 #12
KOm nu ind og få de points :D Topic'et hedder "her er jeg"
Avatar billede fatfac3 Nybegynder
05. maj 2004 - 13:49 #13