Avatar billede butcher Nybegynder
05. maj 2004 - 08:22 Der er 1 løsning

Javascript validerings problemer

Jeg har et script der tjekker om ikke tilladte tegn er med i en forumalar:

case "alphanumeric":
          {
              var charpos = objValue.value.search("[^A-Za-z0-9;:)(-\40\n\r\\\42\]");
              if(objValue.value.length > 0 &&  charpos >= 0)
              {
              if(!strError || strError.length ==0)
                {
                  strError = objValue.name+": Only alpha-numeric characters allowed ";
                }//if
                alert(strError + "\n [Error character position " + eval(charpos+1)+"]");
                return false;
              }//if
              break;
          }//case alphanumeric

Linien var charpos = objValue.value.search("[^A-Za-z0-9;:)(-\40\n\r\\\42\]"); er den som det hele drejer sig om :)

Hvis den sættes til:
Linien var charpos = objValue.value.search("[^A-Za-z0-9]") er der nada probs, den virker perfekt men så kan jeg ikke lave mellemrum samt bruge nogle af de her tegn: ; : ( ) -

Men linien:
var charpos = objValue.value.search("[^A-Za-z0-9;:)(-\40\n\r\\\42\]")
Ja så virker det ikke, den accpetere alle tegn.

Men det jeg vil ha med, er så den kun tillader store og små bogstaver, tal, mellemrum, : , ; , ( , ) , - og linie skift
Avatar billede butcher Nybegynder
05. maj 2004 - 11:02 #1
Heh fandt selv ud af det og det var meget simpelt, jeg skulle bare indsætte et tomt mellemrum :D

var charpos = objValue.value.search("[^A-Za-z0-9 ]");

så indlysende man overser det :D