Avatar billede nanobyte Nybegynder
04. maj 2004 - 23:42 Der er 6 kommentarer

Parse error

Hej eksperter, nogen der kan se hvorfor jeg får følgene parserror :

Parse error: parse error, expecting `T_STRING' or `T_VARIABLE' or `T_NUM_STRING' in /home/chris/public_html/succes.php on line 13

mit script ser således ud :
<?
session_start();
$host = "localhost";
$user = "xxxxx";
$pass = "xxxxxxx";
$dbname = "xxxxx";
$mdpassword = md5($_SESSION['password']);

$connection = mysql_connect($host,$user,$pass) or die (mysql_errno().": ".mysql_error()."<BR>");
mysql_select_db($dbname);

mysql_query("INSERT INTO `user` ( `name` , `username` , `password` , `email` , `refuser` , `value` , `payment`)
VALUES('$_SESSION['name']', '$_SESSION['username']', '$mdpassword', '$_SESSION['email']', '$_SESSION['refuser']', '50', 'approved')")or die (mysql_error());
echo "succes";

?>
Avatar billede krydset Nybegynder
04. maj 2004 - 23:54 #1
Prøv det her

<?
session_start();
$host = "localhost";
$user = "xxxxx";
$pass = "xxxxxxx";
$dbname = "xxxxx";
$mdpassword = md5($_SESSION['password']);

$connection = mysql_connect($host,$user,$pass) or die (mysql_errno().": ".mysql_error()."<BR>");
mysql_select_db($dbname);

mysql_query("INSERT INTO `user` ( `name` , `username` , `password` , `email` , `refuser` , `value` , `payment`)
VALUES('$_SESSION[name]', '$_SESSION[username]', '$mdpassword', '$_SESSION[email]', '$_SESSION[refuser]', '50', 'approved')")or die (mysql_error());
echo "succes";

?>
Avatar billede krydset Nybegynder
04. maj 2004 - 23:54 #2
et svar
Avatar billede nanobyte Nybegynder
05. maj 2004 - 00:02 #3
tak for hurtigt svar
Avatar billede nanobyte Nybegynder
05. maj 2004 - 00:06 #4
bliver sessions ik gemt, hvis man hopper fra en server til en anden, og så tilbage igen?
Avatar billede b4r0n3n Nybegynder
05. maj 2004 - 09:15 #5
Jo, sessions ryger først når du lukker browseren
Avatar billede sostack Nybegynder
05. maj 2004 - 13:39 #6
Hvis du spørger fordi dine $_SESSION[værdier] er væk, kan det være fordi du skal prøve:
VALUES(' . $_SESSION["name"] . "', '" . $_SESSION["username"] . "', '$mdpassword', '" . $_SESSION["email"] . "', '" . $_SESSION["refuser"] . "', '50', 'approved')")or die (mysql_error());

//sostack